پوست، مو و زیبایی

خواص لیمو برای مو و پوست سر

خواص لیمو برای مو

لیمو یکی از خوراکی هایی که پر از ویتامین ها و ترکیبات عالی است. در یک لیموی کوچک مقادیر زیادی از ویتامین سی نهفته است. همچنین ترکیبات جالب دیگری وجود دارد که می تواند بسیاری از مشکلات مو و کف سر را از بین ببرد. در طب سنتی نسخه های زیادی برای درمان مشکلات مو با استفاده از لیمو وجود دارد. این نشان می دهد که نیاکان ما از دیرباز از لیمو برای درمان و تقویت موی سرشان استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم برخی خواص لیمو برای مو و پوست کف سر را مورد بررسی قرار دهیم. شاید با دانستن این موارد توجهتان به لیمو بیشتر شود. و شاید بتوانید از لیمو برای از بین بردن بسیاری از مشکلات مو همچون ریزش استفاده کنید.

برخی خواص لیمو برای مو

افزایش سرعت رشد موها

خواص لیمو برای مو و پوست سر

گفتیم که در لیمو ویتامین سی زیادی وجود دارد. این ویتامین خواص زیادی برای موها دارد. یکی از این فواید این است که با تقویت مو به آن کمک می کند که بهتر رشد کند. این ویتامین به همراه اسید سیتریک موها را از مشکلات دور کرده و سرعت رشد آن ها را بیشتر از پیش می کند. ابوعلی سینا در کتاب طب سنتی خود بارها به خواص لیمو برای مو و درمان موهای کم رشد اشاره کرده است. اگر موهای شما زیاد رشد نمی کند می توانید از لیمو استفاده کنید. استفاده از لیمو به صورت خوراکی در طول روز می تواند خواص آن را به صورت داخلی به اندام های شما برساند. اما خود نیز می توانید به صورت موضعی از لیمو برای موهای خود استفاده کنید. مقداری آب لیموی تازه را در آب بریزید. آن را بر روی موهای خود و پوست کف سرتان اسپری کنید. توجه کنید که تنها چند قطره لیمو به آب بیفزایید. هرگز آب لیمو را به صورت خالص به موهای خود نپاشید. یک تا دو بار در هفته این ماسک طبیعی را برای موهای خود استفاده کنید. ترکیبات طبیعی لیمو و ویتامین های زیادی که در آن وجود دارد به افزایش سرعت رشد موها کمک می کند.

خواص لیمو برای مو های کدر و مات

خواص لیمو برای مو

لیمو می تواند موهای کدر و مات را دوباره درخشان و براق کند. موها به دلایل مختلفی ممکن است درخشش خود را از دست بدهند. موارد متعددی وجود دارد که باعث مات شدن موها می شود. به طور مثال رنگ کردن های پیاپی و دکلره کردن ممکن است باعث شود موی شما مات و کدر شود. و یا مواردی مانند آسیب دیدن مو با سشوار و خیلی چیزهای دیگر به موها آسیب می زند. در این موارد بهتر است موها را تقویت کنید. داشتن یک رژیم غذایی خوب پر از سبزیجات کمک زیادی می کند که مو خود بتواند تارهایش را ترمیم کند. شستشوی مو به صورت ملایم و به کمک یک شامپو ویتامینه نیز می تواند کارساز باشد. در این موارد از ماسکهای تقویت کننده ای که در بازار وجود دارد هم استفاده کنید. اما یک ماسک طبیعی که خیلی هم کارساز است ترکیب لیمو و روغن زیتون است. کافی است کمی روغن زیتون و آب لیمو را ترکیب کنید. مقداری آب به آن بیفزایید تا رقیق تر شود. این ترکیب را بر روی موهای خود اسپری کنید. یکی از خواص لیمو برای مو تقویت آن و درخشش بخشیدن دوباره به آن است. این هم به دلیل مقدار زیادی از ویتامین سی است که در لیمو وجود دارد. 

خواص لیمو برای مو و پوست سر شوره دار

خواص لیمو برای مو

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که در لیمو وجود دارد ترکیبات آنتی باکتریال است. لیمو می تواند عواملی مثل قارچ و میکروب را به خوبی نابود کند. در واقع یک ضدعفونی کننده قوی طبیعی است. در زمان قدیم از لیمو برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح آلوده استفاده می شده است. امروزه نیز با علم به خواص لیمو برای مو و پوست سر از آن در بسیاری از محصولات مراقبت مو استفاده می کنند. به طور مثال در خیلی از شامپوهای درمان شوره سر از لیمو و عصاره آن استفاده می کنند. در بسیاری از شامپوهای تخصصی مثل شامپو کلیر که شوره را درمان می کنند از ترکیباتی که در لیمو وجود دارد برای از بین بردن عوامل پیدایش شوره استفاده می کنند. استفاده از ترکیب روغن بادام و لیمو برای پوستهای خشکی که شوره می زنند می تواند برای از بین بردن شوره سر به مانند معجزه عمل کند. کافی است روغن زیتون و چند قطره لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید. آن را روی پوست سر خود بریزید. با انگشتان دست به آرامی (بسیار آرام) ماساژ دهید. از اسپری کردن این ترکیب نیز می توانید برای درمان شوره های پوست سر خود بهره گیرید. اگر بسیار شوره می زنید توصیه ما این است که روغن زیتون (به تنهایی-روغن خالص زیتون طبیعی) را بر روی پوست سر خود به صورت روزانه اسپری کنید و سپس دوش بگیرید. دوبار در هفته نیز روغن زیتون با لیمو ترکیب شود و بر روی پوست سر اسپری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *