اخبار و مقالات کرونا

راهکارهایی برای تشویق کودکان به ماسک زدن

تشویق کودکان به ماسک زدن

اگر شما نیز کودکی داشته باشید ممکن است در این روزها به خاطر ویروس کرونا نگران او باشید. چرا که کرونا متاسفانه روز به روز قوی تر می شود. همچنین تعداد کودکان مبتلا نیز به نسبت قبل بسیار بیشتر شده است. پس رعایت موارد بهداشتی حتی برای بچه ها و کودکان اهمیت خیلی زیادی دارد. در این روزها که هر روز با جهشی تازه از کرونا مواجه می شویم بهتر است دستورالعمل های بهداشتی را با دقت زیاد انجام دهیم. در هر سنی باشیم ممکن است خطر کرونا در کمین ما باشد. در این مطلب تصمیم گرفتیم راهکارهایی را برای تشویق کودکان به ماسک زدن معرفی کنیم. راهکارهایی با کارآیی بالا که به سادگی به شما کمک می کنند کودکانتان را به مراقبت از خودشان تشویق کنید.

تشویق کودکان به ماسک زدن

به زبان خودش او را آگاه کنید

همه پدر و مادرها با زبان کودک خود آشنایی دارند. با توجه به جنسیت و سن کودک خود با او درباره کرونا و خطراتش صحبت کنید. قبل از این که صحبت خود را با او شروع کنید یکبار مواردی را که برای آگاهی به او می خواهید بگویید را مرور کنید. اگر کودک شما سن کمی دارد و خیلی کوچک است با مثال زدن دفعه های قبلی که بیمار شده است او را با کرونا آشنا کنید. کرونا نیز بیماری است. گرچه خیلی خطرناک است. سعی کنید فقط او را آگاه کنید. توجه کنید که آگاه کردن با ترساندن تفاوت دارد. خیلی از والدین این دو مورد را با یکدیگر اشتباه می گیرند. برای تشویق کودکان به ماسک زدن در اولین اقدام باید یک آگاهی کلی از این که چرا باید این کار را انجام دهد به او بدهید.

تشویق کودکان به ماسک زدن

در داستان گویی فضای کرونا را مجسم کنید

داستان گویی و قصه گویی یکی از سرگرمی های سالم و آموزنده ای است که خیلی از والدین برای کودکانشان فراهم می کنند. به کمک قصه گویی کودک می تواند روایتی را که شما برایش می گویید را در ذهنش مجسم کند. در این روزها قصه گویی به تجسم فضای این روزها برای کودک بسیار کمک می کند. در قصه هایی که می گویید کرونا را نیز از یاد نبرید. به طور مثال اگر در داستان کودکی می خواهد به خرید برود قصه شما می تواند به این صورت باشد: ماسکش را برداشت و برای خرید رفت. به این صورت کودک شما در ذهنش ماسک زدن را به عنوان یک کار مهم خواهد دانست و در واقعیت زیاد ماسک می زند. سعی کنید داستان های شما حالت ترس نداشته باشد. حتی در داستان های عادی و خنده دار نیز می توانید فضای کرونا را برای فرزندتان مجسم کنید. این کار برای تشویق کودکان به ماسک زدن بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از ماسک در بازی ها

در بازی ها نیز ایجاد فضای ذهنی را از یاد نبرید. با او یک بازی ساده انجام دهید. عروسک هایش را بچینید و برای آنها نیز ماسک بزنید. به این ترتیب کودک شما خواهد دانست که این کار تا چه اندازه مهم است. کودک به قدری در بازی فرو می رود که فکر می کند در حال زندگی است و هرچه بخواهید را می توانید در ذهنش مجسم کنید.

استفاده از ماسکهای کودکانه

اگر کودک شما ماسکی را دوست ندارد با جایگزین کردن ماسکهای طرح دار او را به ماسک زدن ترغیب کنید. به راحتی می توانید در خیلی از مراکز فروش کالاهای بهداشتی ماسک کودک طرح دار پیدا کنید. ماسکهایی با اندازه مناسب صورت بچه ها که با طرح کمک می کنند بچه ها در ماسک زدن همکاری بیشتری داشته باشند. البته به سه لایه بودن ماسک نیز توجه داشته باشید و ماسکی را فقط به خاطر ظاهر قشنگ و زیبایی که دارد نخرید.

تشویق کودکان به ماسک زدن با جایزه

خیلی از کودکان با جایزه ترغیب می شوند تا کاری را انجام دهند. می توانید با جایزه های حتی کوچک او را تشویق به ماسک زدن کنید. جایزه می تواند حتی این باشد که غذای مورد علاقه اش را بپزید. یا می توانید ساعتی را به بازی کردن با او اختصاص دهید. با این کار او ترغیب می شود تا همیشه ماسک بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *