مراقبت از دهان و دندانها

استفاده از خمیردندانهای داخلی بهتر است یا وارداتی

خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی

در بین محصولاتی چون خمیردندانها تنوع زیادی از خمیردندان داخلی تولید ایران و نمونه های زیاد وارداتی وجود دارد. در این مطلب می خواهیم بدانیم کدامیک بهتر هستند. یعنی بهتر است از محصولات ایرانی استفاده کنیم یا خارجی. این برندها آیا تایید شده هستند و آیا برخی بر دیگری برتری دارند یا خیر. محصولاتی که به خصوص برای کسانی که حساسیت زیادی به دندانهایشان دارند خیلی مهم هستند. در این مطلب کمی به این موضوع خواهیم پرداخت. بررسی خواهیم کرد که نمونه های تولید شده در کشور خودمان بهتر هستند و یا نمونه هایی که در ایران تولید نمی شوند. این که خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی ممکن است سوال خیلی از ما باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا کمی به این موضوع بپردازیم.

خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی

خمیر دندان تولید ایران بهتر است یا خمیر دندان خارجی

حقیقت این است که این موضوع جنبه های زیادی دارد. مهم است که شما کدامیک از نمونه های داخلی را با کدامیک از نمونه های وارداتی مقایسه می کنید. در بین نمونه های ایرانی برندهایی هستند که خیلی خوب کار می کنند. نمونه هایی هم هستند که از نظر کیفیت تعریف چندانی ندارند. در بین نمونه های وارداتی نیز همین موضوع وجود دارد. ممکن است برخی بسیار عالی باشند و برخی از نظر کیفیت اصلا قابل قبول نباشند. در بین برندهای ایرانی در این چند سال اخیر پیشرفت زیادی دیده شده است. اما برندهایی وجود دارد که در خارج از ایران تولید می شوند. و این برندها صرفا روی محصولات بهداشت دهان و دندان کار می کنند. و به خاطر تخصصی که دارند و تمرکزی که بر روی این محصولات گذاشته اند توانسته اند بسیار معروف و مشهور شوند. این که خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی به توقع ما از این محصول بستگی دارد. و خیلی مواقع هم به بودجه ای بستگی دارد که می خواهیم در نظر داشته باشیم. گاهی با بودجه ای که داریم می شود یک نمونه داخلی خیلی خوب خرید. ولی با همان بودجه در بین محصولات وارداتی نمونه خوبی وجود نداشته باشد.

خمیر دندان سنسوداین با ویژگی های منحصر به فرد

گفتیم که برخی از برندهای وارداتی بسیار قوی و تخصصی هستند. یکی از این برندها که شهرت جهانی هم دارد برند سنسوداین است. حقیقت این است که سال ها طول می کشد که نمونه های داخلی بتوانند با چنین ویژگی هایی تولید شوند. محصولات این برند خارجی ویژگی هایی دارند که حتی در بین نمونه های تخصصی وارداتی دیگر نیز مشاهده نمی شود. به طور مثال برند سنسوداین از همان ابتدا محصولاتی را با عنوان “برای دندانهای حساس” تولید کرده است. و در این زمینه پیشرو هم بوده است. این محصولات دارای ترکیبات ضد درد هستند. ترکیباتی کاملا بی ضرر برای کسانی که دندانی حساس دارند. اگر چنین دندانی دارید و مرتب درد می کشید به پاسخ خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی رسیده اید. اگر در بازار گشتی زده باشید کمتر برندی را دیده اید که محصولاتی چنین تخصصی برای چنین دندانی تولید کرده باشد. اگر هم تولید کرده باشد هرگز به این کیفیت نمی رسد. خیلی ها آن قدر درد دندانشان زیاد است که کلا نمی توانند مسواک بزنند. برخورد آب و هوا با دندان در این افراد باعث دردهای شدید می شود. دردی که باعث می شود نتوانند مسواک بزنند و باز هم بدتر شوند. اما سنسوداین ترکیباتی عالی برای این دردهای شدید درد نظر گرفته است. به همین خاطر این برند از طرف دندانپزشکان همیشه به مراجعینشان توصیه می شود.

خمیر دندان اورال بی با سابقه چندین ساله

یکی از برندهای بسیار عالی دیگر Oral-B است که کمتر کسی است نامش را نشنیده باشد. برندی که آن قدر خوب کار کرده است که در تمامی دنیا مشهور شده است. برندی که شهرتی به اندازه کل دنیا دارد. و این برند نیز تنها محصولاتش را در حوزه دهان و بهداشت دندان تولید کرده است. دهانشویه ها و خمیردندانهای بسیار تخصصی که هیچ برندی به آسانی نمی تواند با آن رقابت کند. در بین محصولات ایرانی که سال ها تلاش نیاز است تا بتوانند خودشان را به آن برسانند. این برند و برند سنسوداین سال هاست که در صدر فروش محصولات حوزه بهداشت دهان و دندان هستند. و هر دو بسیار معروف و مشهور هستند. برند Oral-B مسواکهایی بسیار عالی هم دارد. مسواک اورال بی با برس های عالی اش می تواند حتی کوچک ترین ذرات باقی مانده غذا را از بین دندانها بیرون بکشد. و به همین خاطر نیز این قدر طرفدار دارد. این برند حتی در مسواک برقی نیز توانسته کیفیتی ایده آل و مطلوب ایجاد کند. به همین خاطر رقابت با این برند خارجی بسیار سخت است. این که خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی بستگی دارد که با بودجه ای که داریم می توانیم یکی از خوب ها را بخریم یا نه. و اگر بتوان محصولی از اورال بی خرید این انتخاب بسیار عالی خواهاد بود. چرا که خمیردندانهای  Oral-B حاوی تمامی ترکیباتی هستند که دندانهای ما به آن نیاز دارند.

محصولات ایرانی تخصصی با پایه دارویی و درمانی

حال خمیردندان داخلی بخریم یا خارجی و آیا اگر بخواهیم در بین ایرانی ها جست و جو کنیم گزینه خوبی وجود خواهد داشت یا خیر. پاسخ این است که به خصوص در این چند سال اخیر پیشرفتی قابل ملاحظه در این حوزه دیده می شود. به خصوص شرکت های دارویی چون ایروکس این روزها آمده اند و در این حوزه نیز محصولاتی وارد کنند. یا برندهایی چون مریدنت و حتی خمیر دندان میسویک که تازه تولید است و محصولات خیلی خوبی هم دارد. اگر بخواهید این برندها را با برندهایی چون سنسوداین و Oral-B مقایسه کنید باید گفت این مقایسه به کل اشتباه است. چرا که این دو برند آن قدر تخصص و دانش صرف کرده اند و ترکیباتشان آن قدر دقیق است که حالا حالاها باید تلاش کنیم تا به آن ها برسیم. اما اگر این برندهای داخلی را بخواهید با خودشان و داخلی های دیگر مقایسه کنید می توانید به جاهای خوبی برسید. و در آخر باید بدانید که آیا با هزینه ای که می خواهید صرف کنید به شما تمیزی و کیفیت خوبی را داده اند یا خیر. از قدیم گفته اند هر چه قدر پول بدهی آش می خوری. و این موضوع همیشه در خرید محصولات مراقبتی صادق بوده است.

1 نظر در “استفاده از خمیردندانهای داخلی بهتر است یا وارداتی

  1. رایان گفت:

    مقایسه جالب و به دور از جهت گیری
    لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *