مراقبت از دهان و دندانها

نخ دندان از بوی نامطبوع دهان جلوگیری می کند

کاهش بوی دهان با نخ دندان

برخی از ما به دلایلی گاها در دهان خود احساس بوی نامطبوع می کنیم. این بوی بد به خاطر موارد متعددی ممکن است به وجود آمده باشد. اما بعضی از افراد هم ممکن است همیشه و یا در بیشتر مواقع این بو را داشته باشند. بویی که هم خود شخص و هم دیگران را آزار می دهد. در این مطلب می خواهیم روشی ساده را به شما معرفی کنیم. کاهش بوی دهان با نخ دندان که شاید کمتر کسی به شما گفته باشد. اولین چیزی که شاید برای از بین بردن این بو به ذهن شما رسیده باشد این است که مسواک بزنید. یا این که یک آدامس نعنایی یا طعم دار بخورید. اما برای این که این بو را از بین ببرید باید دلیل اصلی را پیدا کنید. با از بین بردن بستر و عامل پیدایش بو می توانید برای همیشه از شر این بوی بد راحت شوید. بویی که حس بدی را حتی در خود شخص ایجاد می کند.

کاهش بوی دهان با نخ دندان کشیدن مرتب

در بسیاری از موارد و در واقع می توان گفت در بیشتر افراد این مشکل در خود دهان است. بوی بد معمولا به دلیل عامل میکروبی است که در دهان به وجود آمده است. خیلی اوقات باقی ماندن بقایای خوراکی هایی که می خوریم در بین دندانها باعث می شود که دهان پاکیزه شود. باقی ماندن خوراکی ها به تدریج باعث می شود که زمینه خوبی برای رشد باکتری به وجود بیاید. احتمالا سه عامل مهم در رشد باکتری را به یاد دارید. این سه عامل رطوبت و غذا و تاریکی هستند. سه عاملی که در دهان وجود دارند. دهان همیشه مرطوب است و همین رطوبت اصلی ترین چیزی است که باکتری نیاز دارد. حال اگر بین دندانها به خوبی تمیز نشود باکتری ها هر روز بیشتر رشد می کنند. هر روز بیشتر و بیشتر می شوند. و مهم ترین دلیلی که دهان بوی بدی به خودش می گیرد هم همین موضوع است. برای کاهش بوی نامطبوع دهان هرگز نباید بگذارید باکتری جایی برای رشد داشته باشد. باید دهان خود را با دقت تمیز کنید. مسواک زدن و استفاده از نخ های دندانی یکی از مهم ترین کارهایی است که باعث تمیز شدن دندان ها و محیط دهان می شود.

کاهش بوی دهان با نخ دندان

چه زمانی نخ دندان بکشیم

بهترین زمان برای استفاده از نخهای دندانی قبل از مسواک زدن است. قبل از این که شروع به مسواک زدن کنید نخ کشیدن را شروع کنید. مقداری نخ خارج کنید و با وارد کردن به میانه دندانها آن ها را خوبی تمیز کنید. شاید متوجه شوید که حتی نخ دندانتان بوی بدی گرفته است. این نشان می دهد که باکتری ها در آن قسمت رشد کرده اند. قطعا با یک بار نخ کشیدن هم این عامل میکروبی و باکتریایی از بین نخواهد رفت. باید مرتب نخ بکشید و مسواک بزنید. حتی پس از مسواک زدن از دهانشویه ها هم استفاده کنید. پس از مدتی کاهش بوی دهان با نخ دندان و دیگر کارهایی که انجام داده اید به طرز محسوسی حس می شود. مرتب کارهای مراقبتی را انجام دهید تا دهانتان از شر محیط باکتریایی که درگیرش شده است راحت شود.

آیا نخ دندان باعث خون ریزی لثه می شود

باید به درستی نخ بکشید. قطعا اگر زاویه نخ کشیدن شما درست نباشد ممکن است به لثه هایتان آسیب بزنید. در اینترنت جست و جو کنید. برخی از وب سایت ها به کمک تصاویر به شما نشان می دهند که چطور نخ بکشید. ممکن است لثه های شما بیش از حد حساس شده باشند. عوامل میکروبی ممکن است به لثه هایتان آسیب زده باشند. ممکن است در اوایل شروع نخ کشیدن کمی لثه هایتان خون بیاید. اما پس از مدتی که نظافت دهان را بیشتر رعایت می کنید این خون ریزی قطع می شود. حتی متوجه می شوید که لثه هایتان چقدر محکم تر و سفت تر شده اند. از نخ های مرغوب تر استفاده کنید. هر نخی شاید استانداردهای لازم را نداشته باشد. پیشنهاد ما نخ دندان اورال بی است. هم قیمت خوبی دارد و هم کیفیت قابل قبولی دارد. دیگر شرکت های معتبر نیز محصولات خوبی دارند که می شود از آن ها استفاده کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *