اخبار و مقالات کرونا

آیا کمر درد از علائم امیکرون است؟

کمر درد امیکرون

امیکرون هنوز ویروسی جدید است. لذا به صورت دقیق نمی توان گفت که چه علائم و نشانه هایی دارد. اما به تازگی گزارش هایی از کمر درد امیکرون رسیده است. بسیاری از کسانی که به این نمونه جدید گرفتار شده اند کمردردهای خفیف تا شدیدی را گزارش کرده اند. این موضوع حتی در افرادی که بهبود یافته اند نیز گزارش شده است. خیلی از بهبود یافته ها اذعان داشتند که تا مدتی پس از بهبودی نیز این درد را داشته اند. دردی که به خصوص در قسمت پایینی ستون فقرات بوده است و گاهی باعث خستگی شدید در اثر فعالیت های کم بوده است. بسیاری از شاغلین گفته اند که پس از بهبودی حتی پس از مدت کوتاهی نشستن بر روی صندلی نیز این کمردردها را تجربه می کنند.

هنوز نمی توان گفت که کمر درد کرونا صد رد صد است. اما خیلی از مبتلایان این موضوع را تجربه کرده اند. در یک گزارش رسمی از آفریقای جنوبی اطلاعات جانبی به دست ما رسیده است. در این گزارش ها نشان می دهد که حداقل چهل درصد از مبتلایان به نمونه تازه به دوران رسیده امیکرون این دردها را تجربه کرده اند. آن ها گزارش کرده اند که این دردها شبیه به خستگی کمر بوده است. به صورتی که آن ها دوست داشته اند مدتی دراز بکشند تا کمرشان استراحتی بکند. با توجه به این که امیکرون در آفریقا زودتر دیده شده است پیش بینی می شود که در آینده این علائم در ایران نیز بیشتر دیده شود.

کمر درد امیکرون پس از بهبودی نیز می تواند ادامه داشته باشد. این دردها در افرادی که در مدت کوتاهی چند بار گرفتار شده اند بیشتر دیده شده است. لذا تاکید می شود که مردم پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند. استفاده از ماسک سه بعدی و ماسکهای با ملت بلون بیشتر می تواند از شدت ابتلا بکاهد. باز هم تاکید می شود حتی افرادی که واکسن زده اند پروتکل ها را با دقتی هر چه تمام تر رعایت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *