اخبار و مقالات کرونا

امیکرون 60 جهش ژنتیکی داشته است!

امیکرون 60 جهش داشته

به تازگی خبرهایی از امیکرون منتشر شده که باعث تعجب و ترس شده است. امیکرونی که گفته شده بود خطر چندانی ندارد حال روی بدش را نشان داده است. بررسی های انجام شده نشان می دهد که امیکرون 60 جهش داشته و در این جهش های ژنتیکی هر بار جور دیگری نمایان شده است. ساده تر بگوییم. نمی توان گفت که کلا امیکرون بی خطر است. جهش هایی از این ویروس و نمونه هایی از این ویروس بوده است که به سرعت و یا پس از مدتی باعث مرگ هم شده است. پس باید بسیار مراقب بود. مشخص نیست که دیگر هم جهش بدتری پیدا نکند. پس خیلی حرف درستی نبوده که گفته شده این نمونه جدید بی خطر است. چرا که تجربه چیز دیگری نشان داده است.

گفتیم که امیکرون 60 جهش داشته است. به مانند نمونه های قبلی که هر بار جهش دیگری پیدا می کردند. بدیهی است که ویروس پس از هر بار جهش خطرناک تر شده است. متاسفیم که باید بگوییم خیلی از کسانی که علائم سرما خوردگی داشته اند هم به امیکرون دچار بوده اند. حتی مشخص شده است که این ویروس تازه به دوران رسیده در بسیاری از تست ها خودش را نشان نمی دهد. یعنی ممکن است نتیجه تستتان نیز منفی شود. خوشبختانه تست های تازه تری وارد بازار شده است که امیکرون را به دقت نشان می دهند. اما تستهای قدیمی، خیلی هایشان امیکرون را نشان نمی دهند. و خبری که این روزها به دست رسیده است این است که خیلی از بهبود یافتگان پس از سه هفته دچار سرفه شده اند. این سرفه ها نشان از درگیری ریه داده است. پس از سه هفته امیکرون در برخی افراد ریه را کاملا درگیر کرده است. توصیه می کنیم هر سرما خوردگی را به امیکرون تلقی کنید. در خانه بمانید و اگر شاغل هستید به محل کارتان نروید. برای خرید به فروشگاه ها نروید و سعی کنید به صورت اینترنتی خریدتان را انجام دهید.

امیکرون 60 جهش داشته است. اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم ممکن است هزاران جهش دیگر نیز پیدا کند. مشخص نیست نمونه ای که پس از این ویروس می آید چه قدر خطرناک باشد. اگر با رعایت موارد بهداشتی چرخه انتقال را قطع نکنیم وضع از اینی هم که هست بدتر می شود. تنها راه این است که همه موارد گفته شده به دقت و مو به مو رعایت شود. همچنین به دلیل سرایت پذیری بالای این ویروس از طریق سطوح بهتر است از دستکش لاتکس استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *