جنسی و زناشویی

درمان ناباروری با طب سنتی

درمان ناباروری با طب سنتی

یکی از مشکلات رایج زناشویی ناباروری است. ناباروی اصطلاحی است که معنی بارور نشدن یک زوج پس از یک دوره آمیزش بدون پیش گیری را می دهد. این مشکل همیشه وجود داشته است. سال ها پیش هم زوج هایی بوده اند که دیر بارور شده اند و یا اصلا بارور نشده اند. اما در چند سال اخیر این مشکل بیشتر دیده می شود. مواردی مثل سبک زندگی متفاوت، تغذیه نامناسب و… در تشدید این مشکل اثر دارند. نمی توان منکر شد که زندگی ماشینی جدید خواب را از چشم انسان ربوده است. خیلی از افراد شاغل حتی پس از رسیدن به منزل آرامش ندارند. درگیری های ذهنی گاه تا ساعت های زیاد پس از رسیدن به منزل ادامه پیدا می کند. حال چه کنیم که بدنی سالم داشته باشیم و در کنار این زندگی جدید ماشینی بتوانیم آرام زندگی کنیم. چه کنیم که باروری راحت تر شود و زودتر بتوانیم شاهد آمدن عضوی جدید در خانواده های کوچکمان باشیم. در این مطلب در مورد روش های کاربردی برای درمان ناباروری با طب سنتی صحبت خواهیم کرد. راهکارهایی که از سال ها پیش برای بارور شدن زوجین به کار می رفته است. این روش های سنتی و طبیعی هیچ گونه عارضه ای ایجاد نمی کنند. در کنار این که با هزینه کم مشکل شما را کمتر کرده و یا به طور کامل حل می کنند.

روش های درمان ناباروری با طب سنتی و گیاهی

روزی سه عدد خرما بخورید

درمان ناباروری با طب سنتی با خرما

یکی از روش های رایج درمان ناباروری با طب سنتی خوردن خواراکی های گرم است. خوراکی هایی مثل خرما باعث تقویت اسپرم آقایان می شوند. آقایانی که اسپرم ضعیف دارند و به این دلیل بارور نمی شوند حتما در طول روز خرما مصرف کنند. استفاده از سه عدد خرما در طول روز باعث تقویت اسپرم شده و احتمال باروری را بسیار زیاد می کنند. خوردن خرما به خصوص در اوایل روز و قبل از خواب به تقویت سلول های جنسی آقایان کمک زیادی می کند. توجه کنید که خرما برای بانوان نیز بسیار مفید است. به خصوص بانوان سرد مزاج و افرادی که رحم سردی دارند خرما بخورند. اگر زوجی به طور قطعی تصمیم بر بارداری دارند هر دو خرما را در طول روز مصرف کنند. خوردن حداقل سه عدد خرما به خانم ها و آقایانی که قصد بچه دار شدن دارند توصیه می شود. خرما یک خوراکی بسیار عالی است که می تواند جایگزین خوبی به جای قند در کنار چای یا نوشیدنی های گرم باشد. اگر عادت به خوردن خوراکی های سیر کننده فوری نظیر بیسکویت در طول روز دارید بهتر است آن را با چند عدد خرما جایگزین کنید.

درمان ناباروری با طب سنتی: ارده و شیره

ارده یک خوراکی بسیار مقوی و مفید است که فواید بی شماری دارد. ارده که از دانه های ارزشمند کنجد به دست می آید باعث تقویت قوای بدن می شود. خوردن ارده در وعده صبحانه سلامت شما را تضمین می کند. یکی از خواص ارده تقویت قوای جنسی است. این ماده ارزشمند سلول های جنسی را قوی تر می کند. به همین خاطر احتمال باروری را خیلی بالا می برد. ترکیب ارده با شیره (شیره انگور و یا خرما) یک معجون قدرتمند است که از قدیم برای درمان مشکل بچه دار نشدن زوجین استفاده می شده است. این ترکیب یا معجون معجزه آسا یک داروی مهم و کاربردی برای درمان ناباروری با طب سنتی است. ابوعلی سینا در کتاب های طب سنتی خود برای درمان مشکل بارور نشدن زوجین این ترکیب را پیشنهاد داده است. پیشنهاد می شود که ترکیب ارده و شیره انگور در اوایل صبح و به عنوان وعده صبحانه استفاده شود.

دمنوش کاکوتی و نبات و دارچین

اگر در مورد درمان ناباروری با طب سنتی تحقیق کرده باشید بدون شک با دمنوش های مختلفی مواجه می شوید. دمنوش هایی گرم باعث تقویت میل جنسی می شوند. یکی از این دمنوش ها ترکیب کاکوتی و نبات و دارچین است. این دمنوش را در عصر هنگام نوش جان کنید. این دمنوش گرم باعث تقویت قوای جنسی در آقایان می شود. آقایان با اسپرم های ضعیف حتما در دوره ای که برای باروری تلاش می کنند این دمنوش را مصرف کنند. دمنوش کاکوتی و نبات و دارچین احتمال لقاح موفق را بسیار بیشتر می کند. همچنین خوردن این دمنوش به خانم هایی که تجربه سقط دارند پیشنهاد می شود. چرا که با گرم کردن رحم از سقط پیش گیری می کند.

روزی یک مشت نخودچی و کشکمش

درمان ناباروری با طب سنتی با نخودچی و کشمش

نخود چی و کشمش از قدیم از تنقلاتی بوده است که به خصوص توسط ما ایرانی ها استفاده می شده است. حال امروزه این خوراکی های مفید جایش را به پفک و چیپس که پر از ضرر است داده است. شاید جالب باشد بدانید که یکی از دلایل مهمی که باروری در زمان های قدیم بیشتر بوده است همین نخود چی و کشمش است. ابوعلی سینا در یکی از تجویزهایش برای درمان ناباروری در طب سنتی گفته است روزی یک مشت نخود چی و کشمش مصرف کنید. این خوراکی خوش مزه و مفید را در روی میز کارتان بگذراید. در طول روز و هر بار کمی از نخود چی و کشمش بخورید. مداومت در مصرف نخود چی و کشمش به خصوص در یک دوره چهل روزه کمک می کند تا باروری اتفاق بیفتد.

انجیر یک داروی عالی در درمان ناباروی با طب سنتی

انجیر | درمان ناباروری با طب سنتی

انجیر یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید در دوره ای که برای باروری تلاش می کنید استفاده نمایید. توصیه می شود یک ساعت قبل از خواب و انجام رابطه انجیر بخورید. به خصوص آقایان یک تا دو ساعت قبل از رابطه هفت عدد انجیر بخورند. هم انجیر تازه و هم انجیر خشک خواص فوق العاده ای دارند. انجیر میل جنسی را بر می انگیزد. سلول های جنسی را بیدار می کند و باعث تقویت اسپرم در آقایان می شود. به همین خاطر باعث باروری در زوجین می شود.

ترکیب شیر و موز و عسل

یکی از نوشیدنی های عالی برای تقویت اسپرم آقایان شیر و موز است. حال اگر کمی عسل نیز به این ترکیب افزوده شود معجونی قدرت مند حاصل می شود. در موز ماده ای به نام بروملین وجود دارد. بروملین باعث تنظیم هورمون های جنسی می شود. به همین خاطر احتمال باروری را بیشتر می کند. همچنین سرشار از ویتامین های A و C و B1 است که به قوی تر شدن اسپرم کمک می کند. نصف موز را در یک لیوان شیر بریزید. دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب معجزه آسا را نوش جان کنید و برای یک بارداری موفق آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *