اخبار و مقالات کرونا

افزایش مصرف آب در مهریز به خاطر کرونا

افزایش مصرف آب در مهریز یزد به خاطر کرونا

کرونا از طریق تماس دست با وسایل آلوده می تواند وارد بدن و خانه ما شود. به همین دلیل باید دست های خود را مدام با آب و صابون بشوییم. همچنین توصیه شده است که شستشوی دست حداقل بیست ثانیه طول بکشد. در صورتی که به خوبی دست ها را نشوییم ممکن است ویروس کرونا همچنان روی بافت دست باقی بماند. همین موضوع باعث شده که مصرف آب در بسیاری از شهرهای ایران بیشتر شود. افزایش مصرف آب در مهریز یزد، کرمان و… باعث شده که موضوع کم آبی نگران کننده شود.

معاونت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرده مصرف آب در این استان بی سابقه بوده است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در این استان زیاد شده است و مردم مجبور هستند از آب بیش از پیش برای شستشو استفاده کنند. همچنین در فصل تابستان ذخیره آب کمتر شده است. افزایش مصرف آب در مهریز و بسیاری از شهرهای دیگر استان یزد باعث نگرانی بسیاری مسئولین و حتی مردم شده است. 

رییس بهداشت به مردم توصیه کرده در زمان حضور در اماکن عمومی حتما از دستکش لاتکس استفاده کنند. در صورتی که امکان تهیه این دستکش برای آنها وجود ندارد دستان خود را پس از تماس با وسایل آلوده یا مشکوک به آلودگی با اسپری ها و ژل های ضدعفونی کننده پاکسازی نمایند. همچنین شستشوی دست به مدت 20 ثانیه با آب و صابون یا آب و مایع ضدعفونی کننده پس از ورود به خانه توصیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *