اخبار و مقالات کرونا

تعداد ماسکهای تقلبی بسیار زیاد شده است!

افزایش تعداد ماسکهای تقلبی

متاسفانه در این روزهای سختی که مجبور هستیم که هر روز و هر روز ماسک داشته باشیم اتفاقات بدی دارد می افتد. افراد سودجوی زیادی اقدام به تولید کردن ماسکهایی فیک و بدون کیفیت کرده اند. ماسکهایی که متاسفانه تعدادشان هم در بازار کم نیست. این موضوع یک خطر جدی محسوب می شود؛ در این روزهایی که کرونا روز به روز خطرناک تر می شود. هر روز نمونه جدیدی از کرونا ظهور می کند که نمی دانیم برای جلوگیری از آن چه کنیم. افزایش تعداد ماسکهای تقلبی برای مردمی که با هزار زحمت سختی تحمل ماسکها را بر روی صورت به جان می خرند ناراحت کننده است. ماسکی که فکر می کنیم می تواند از ما و خانواده مان در برابر این ویروس منحوس محافظت کند گاهی هیچ کاری نمی تواند بکند.

خوشبختانه وزارت بهداشت با قدرت تمام سعی بر جلوگیری از ادامه دار شدن این موضوع دارد. تا به حال نیز خیلی از کارخانه های تولیدی کوچک و بزرگ به دلیل این که ماسک های فاقد کیفیت تولید شده اند بسته شده اند. افزایش تعداد ماسکهای تقلبی در بازار می تواند آمار کرونا را افزایشی کند. پس باید هرچه زودتر جلوی عرضه این ماسک ها به بازار گرفته شود.

یکی از تقلب هایی که در زمینه تولید ماسک شاهدش هستیم این بوده است که در ماسک سه لایه به جای استفاده از یک لایه ملت بلون در وسط و دو لایه اسپان باند از سه لایه اسپان باند استفاده شده است. یعنی در ماسک هیچ ملت بلونی به کار نرفته است. این ماسک نمی تواند در برابر کرونا حالت محافظتی داشته باشد. پس با قدرت تمام جلوی تولید و عرضه چنین ماسک هایی به بازار بسته شده است.

و متاسفانه حتی شاهد حضور ماسک سه بعدی تقلبی آن هم با قیمت خیلی بالا در بازار هستیم. ماسک هایی که به خاطر لایه های زیادشان (چهار لایه، پنج لایه و…) قیمت تمام شده خیلی بیشتری نسبت به ماسکهای معمولی دارند. گاها این ماسک ها تنها به دلیل سود و منافع شخصی تولید می شوند و به دلیل لایه های غیر استاندارد هیچ عکس العمل مثبتی هم در برابر کرونا از خود نشان نمی دهند.

در مورد ماسک های چند لایه تولید کننده های شرکت های اصلی که ماسک های با کیفیت تولید می کنند با ارائه مجوز ها و سیب سلامت و تاییدیه سازمان غذا و دارو سعی در تمایز اصلی و تقلبی دارند. این نمادها که بر روی جعبه محصول چاپ می شود نشان از رعایت استانداردهای کیفی در تولید ماسک دارد. اگر مردم در خرید ماسک به دارا بودن این علائم بر روی جعبه توجه کنند ماسک های فاقد کیفیت خود به خود از بازار حذف می شوند. با این روش افزایش تعداد ماسکهای تقلبی غیر ممکن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *