پزشکی

نکات مهم برای استفاده از لوله فیدینگ

نکات استفاده از لوله فیدینگ

سوند فیدینگ یکی از کالاهای پزشکی مهم است. کالایی کاربردی که در مراکز درمانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگرش فیدینگ تیوب است و همان طور که از نامش بر می آید یک لوله است. لوله ای از جنس پلاستیکی که از نوع پلاستیک انعطاف پذیر ساخته می شود. پلاستیکی که به راحتی می شود حالتش داد. بیشترین استفاده از این کالا برای تغذیه از راه بینی است. به این صورت که از طریق مری به معده وصل می شود. سپس پزشک با وارد کردن غذا می تواند بیمار را تغذیه نماید. در این مطلب می خواهیم نکات استفاده از لوله فیدینگ را کمی مرور کنیم.

نکات استفاده از لوله فیدینگ

سایز آن با توجه به کاربرد باید انتخاب شود

این کالا در سه سایز مختلف وجود دارد. این سه سایز عبارت اند از سایز 5 و سایز 6 و سایز 8. با توجه به کاربردی که دارد باید استفاده شود. این کالا ممکن است برای تزریق دارو و یا تغذیه استفاده شود. با آگاهی به این موضوع باید سایز مناسب استفاده شود. و این اندازه مناسب و انتخاب سایز تنها باید توسط پزشک انجام شود.

تنها یک بار و به اندازه مناسب باید استفاده شود

این محصول یک بار مصرف است. و هرگز نباید بیش تر از یک بار و برای بیش تر از یک نفر مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این که یک بار مصرف است یک مدت استفاده مناسب هم دارد. معمولا پزشکان بیشتر از شش ساعت از این کالا استفاده نمی کنند.

قرار گیری بیمار در وضعیت مناسب

یکی از مهم ترین نکات استفاده از لوله فیدینگ آماده سازی بیمار است. پزشک باید ابتدا بیمار را در وضعیت بدنی و قرار گیری خوبی بگذارد. سر بیمار باید رو به بالا باشد. هم چنین پس از قرار گیری لوله بیمار نباید سرش را زیادی از حد تکان دهد. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود.

دور انداختن و خارج کردن

خارج سازی و بیرون آوردن لوله نیز تنها باید توسط پزشک انجام شود. هم چنین پس از استفاده باید سریعا دور انداخته شود. پزشک باید آن را در داخل کیسه های زباله مخصوص قرار دهد تا باعث پخش شدن باکتری ها و آلودگی ها نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *