پوست، مو و زیبایی

عسل برای پوست چه خواصی دارد؟

خواص عسل برای پوست و مو

عسل یک فرآورده بسیار عالی طبیعی است. این فرآورده خواص بسیار زیادی دارد. فرآورده ای که زنبور عسل آن را می سازد به قدری پر خاصیت است که در طب سنتی آن را یک دارو دانسته اند. دارویی که می تواند بسیاری از مشکلات و ناراحتی ها را از بین ببرد. در این مطلب به بررسی و معرفی خواص عسل برای پوست و مو می پردازیم. ویژگی هایی که در این ماده وجود دارد و باعث شده از آن بتوان برای زیبایی پوست و مو استفاده کرد.

خواص عسل برای پوست و مو

یک مرطوب کننده فوق العاده

عسل برای پوست مرطوب

به دلیل این که ماده ای از نوع هیدروکسی در عسل وجود دارد می توان از آن برای رطوبت رسانی استفاده کرد. به دلیل دارا بودن این ویژگی، از عسل یا ترکیبات آن در بسیاری از محصولات مراقبت پوست استفاده می کنند. عسل می تواند باعث شود پوست نرم و لطیف شود و تا مدت خیلی خوبی رطوبت را در خودش حفظ کند. اگر می خواهید از عسل برای پوست خود برای رطوبت رسانی استفاده کنید می توانید آن را به صورت موضعی روی پوست صورت خود بمالید. کافی است صورت خود را تمیز کنید. سپس مقداری عسل را روی پوست صورت قرار دهید. پس از مدتی در حدود پانزده دقیقه پوست خود را بشویید. همان طور که گفتیم به دلیل رطوبت رسانی خیلی خوب، از عسل در آبرسان ها و کرم های مرطوب کننده استفاده می کنند. در بمب آبرسان کامان زرد نیز مانند خیلی از محصولات دیگر از عسل استفاده شده است. به همین دلیل این محصول می تواند باعث رطوبت رسانی خیلی قوی شود.

درمان زخم و خراش های پوستی

عسل برای پوست و درمان زخم

در عسل خواص زیادی وجود دارد که باعث شده از آن بتوان به عنوان دارویی برای درمان جای زخم و خراش های پوستی استفاده کرد. یکی از این ویژگی ها این است که عسل به نوعی التیام دهنده است. پس می تواند التهابات پوستی مانند قرمزی و خارش در اثر زخم را تسکین دهد. دیگر این که می تواند سرعت بازسازی سلول های پوستی را زیاد کند. به این ترتیب سرعت بهبود زخم را افزایش می دهد. در زمان های قدیم برای این که زخم زودتر بهبود پیدا کند عسل را به صورت موضعی بر روی موضع زخم ضماد می کردند.

درمان جوش با عسل

عسل برای پوست و درمان جوش

شاید جالب باشد بدانید که عسل یک آنتی باکتریال قوی است. دلیل بیشتر جوش و آکنه های پوستی وجود باکتری ها و قارچ هایی است که روی پوست زندگی می کنند. این آلودگی ها باعث مشکلاتی نظیر لکه های پوستی، جوش و آکنه می گردند. از عسل برای پوست می توان در جهت درمان این جوش ها و آکنه ها استفاده کرد. کافی است مقداری عسل را بر روی محل جوش قرار دهید. سپس صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

عسل برای پوست شفاف

عسل برای پوست شفاف

از عسل می توانید برای رفع تیرگی های پوستی و لکه هایی که روی پوست صورت ایجاد شده اند استفاده کنید. بدین منظور می توانید از عسل یک لایه بردار طبیعی و بسیار عالی بسازید. به این منظور دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. از این ترکیب می توانید برای لایه برداری کردن از پوست و پاکسازی پوست از سلول های کهنه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *