پوست، مو و زیبایی

چند ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس

ماسک خانگی پوست خشک

استفاده از ماسک از جهات مختلفی می تواند به سلامت پوست صورت ما کمک کند. خیلی از ما چند روش درست کردن ماسک صورت را می دانیم. اما برای هر نوع پوستی باید از مواد مناسب برای تغذیه آن استفاده کنیم. در این مطلب چند ماسک خانگی پوست خشک را به شما معرفی می کنیم. چند ماسک ساده و کاربردی که به افرادی با پوست خشک کمک می کند پوستشان را آبرسانی و تغذیه کنند.

طرز تهیه چند ماسک خانگی پوست خشک

ماسک شیر و عسل و آلوئه ورا

با استفاده از ترکیب سه ماده همیشه در دسترس شیر و عسل و آلوئه ورا می توانید یک ماسک خانگی پوست خشک بسازید. این ماسک قابلیت آبرسانی عمیقی دارد. یعنی سلول های پوست شما را عمیقا و تا لایه های زیرین آبرسانی و بسیار مرطوب می کند. درست کردن این ماسک خیلی راحت و ساده است. به مقداری شیر نیاز دارید. بهتر است از شیرهای استریلیزه که با دمای بالا میکروب های آن از بین رفته است استفاده شود. یک برگ آلوئه ورا نیز تهیه کنید و ژل داخل آن را خارج نمایید. شیر و ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم ترکیب کنید. مقداری عسل به آن بیفزایید. ترکیب ایجاد شده را به صورت خود بمالید. اجازه دهید مدتی روی صورت شما باقی بماند. سپس به خوبی صورت خودر را شسته و خشک کنید.

با خیار رنده شده ماسک خانگی پوست خشک بسازید

ماسک خانگی پوست خشک با خیار

افرادی با پوست خشک همیشه به علت کم آبی دچار خشکی و حتی ترک های پوستی می شوند. استفاده از ماسک های آبرسان برای این افراد بسیار کمک کننده است. چرا که می توانند عطش پوست خود را فروکش کنند. یک ماسک آبرسان فوق العاده خیار است. این ماسک یکی از ساده ترین ماسکهایی است که می توانید در خانه بسازید و با آن پوست خود را آبرسانی کنید. همیشه یک یا چند خیار در هر خانه ای موجود است. تنها ترکیب این ماسک همین خیار است. یک عدد خیار را رنده کنید. خیار رنده شده را روی صورت خود قرار دهید. آب و مواد مغذی موجود در خیار باعث آبرسانی و شادابی پوست شما می شوند.

ماسک عسل و روغن زیتون

با استفاده از ترکیب دو ماده عسل و روغن زیتون می توانید یک ماسک خانگی پوست خشک بسیار عالی بسازید. این ماسک برای افرادی با پوست خشک مثل معجزه عمل می کند. چرا که بیشتر چربی ها و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند. عسل یک آبرسان عمیق است. ترکیبات عسل به قدری برای پوست عالی است که از عصاره و ترکیبات آن در خیلی از آبرسان های حرفه ای استفاده می شود. ترکیبی که در کنار آبرسانی از بروز التهابات پوستی نیز جلوگیری می کند. در بمب آبرسان کامان پوست حساس نیز از عسل به عنوان ماده ای اصلی استفاده شده است. این محصول یک انتخاب مناسب برای افرادی با پوست حساس است که نیاز به آبرسان دارند. 

روغن بادام

ماسک خانگی پوست خشک با روغن بادام

بادام برای پوست چون معجزه عمل می کند. اگر می خواهید پوست و موی خیلی خوبی داشته باشید بادام بخورید. ترکیبات معدنی و چربی های بادام برای سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار عالی است. از روغن بادام نیز به دلیل ترکیبات خارق العاده اش در خیلی از محصولات بهداشتی پوست و مو استفاده می کنند. ماساژ پوست با روغن بادام به نرمی، رطوبت رسانی و جوانی پوست شما کمک می کند. اگر پوست شما خیلی خشک است و می خواهید از آن مراقبت بیشتری کنید هر شب قبل از خواب صورت خود را با روغن بادام ماساژ دهید.

شیر و جوی دوسر

در جوی دوسر نیز ترکیبات خیلی خوبی وجود دارد که به تغذیه پوست کمک می کند. از ترکیب جوی دوسر و شیر می توانید یک ماسک ساده بسازید. کافی است مقداری جوی دوسر را آسیاب کنید تا به شکل آرد دربیاید. جوی دوسر آسیاب شده را با شیر مخلوط کنید تا حالت خمیری مانند بگیرد. این خمیر یک ماسک عالی است که هم رطوبت رسان و هم مغذی است. ماسک را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید حدود بیست دقیقه روی صورت شما باشد. پس از این مدت صورت خود را بشویید.

ماسک گل محمدی

ماسک خانگی پوست خشک با گل محمدی

استفاده از ماسک گل محمدی احساس خیلی خوبی در شما ایجاد خواهد کرد. کافی است مقداری گل محمدی آسیاب شده را با جوی دوسر و کمی آب مخلوط کنید. این ترکیب را به عنوان ماسک به صورت خود بزنید. این ماسک خانگی پوست خشک پوست شما را تغذیه می کند. همچنین گل محمدی باعث طراوت و ایجاد حس خیلی خوبی می شود. چرا که رایحه ای ملایم و خوشایند دارد.

گلاب

از گلاب می توانید به عنوان یک آبرسان شادی آور استفاده کنید. رطوبت و ترکیبات گلاب به خوبی و به سرعت توسط پوست شما جذب می شود. کافی است مقداری گلاب را با پنبه به پوست صورت خود بزنید. یک روش ساده تر نیز استفاده از اسپری است. مقداری گلاب را در یک ظرف اسپری دار بریزید. هر شب قبل از خواب صورت خود را اسپری گلاب کنید. این روش در کنار آبرسانی از ایجاد لک و جوش نیز جلوگیری می کند. چرا که گلاب یک آنتی اکسیدان و ضدباکتری قوی طبیعی است.

1 نظر در “چند ماسک صورت خانگی برای پوست خشک و حساس

  1. نوبتی گفت:

    ممنون جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *