اخبار و مقالات کرونا

کرونای انگلیسی چیست و چه علائمی دارد

کرونای انگلیسی

چندی است که نام کرونای انگلیسی شنیده می شود. گونه جدیدی از ویروس بسیار خطرناک کرونا که برای اولین بار در انگلیس دیده شد. این ویروس گونه جهش یافته ای از کروناست که قدری هم خطرناک تر است. در مورد این گونه جدید مواردی وجود دارد که موجب نگرانی شده است. در این ویروس در ژن اسپایک جهش هایی ایجاد شده است. پروتئین جهش یافته مسئولیت اتصال ویروس به گیرنده سلولی را برعهده دارد. این اولین و مهم ترین مرحله در چرخه عفونت ویروس است. به بیان ساده تر می توان گفت گونه جدید راحت تر می تواند به قربانی حمله ور شده و سیستم ایمنی را از پای در بیاورد.

تفاوت کرونای انگلیسی با چینی

تا هفتاد درصد سریع تر منتشر می شود

شاید بتوان گفت کرونا روز به روز هوشمند تر می شود. گونه این ویروس به مانند رباتی است که خودش را آپدیت می کند و قوی و قوی تر می شود. در مورد گونه انگلیسی می توان به جرات گفت که گویی این ویروس می داند که دقیقا چه بلایی می خواهد بر سر ما بیاورد. کرونای انگلیسی تا هفتاد درصد سریع تر نسبت به نمونه چینی اش به فرد جدید سرایت می کند. اگر فردی به این گونه مبتلا شود برای جامعه و اطرافیانش بسیار خطرناک خواهد بود. با اندکی عدم مراقبت، این فرد می تواند منجر به بیماری و مرگ اطرافیان شود.

منجر به ایجاد عفونت می گردد

کرونا با ایجاد عفونت تلاش می کند تا سیستم ایمنی بدن را ضعیف و ضعیف تر کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود توان مقابله با ویروس را نخواهد داشت. در این صورت شما مبتلا می شوید. موضوع بسیار نگران کننده دیگری که در مورد کرونای انگلیسی وجود دارد قابلیت آن در ایجاد عفونت ایست. این نمونه بسیار خطرناک تا دوبرابر عفونی تر است. در واقع خطر بیشتری وجود دارد که اگر این ویروس خودش را به بدن شما برساند منجر به مرگ شود.

منجر به ارتقای نمونه قبلی می شود!

یک مورد در مورد کرونای انگلیسی وجود دارد که شاید برای شما جالب باشد. برای این که این موضوع را راحت تر تشریح کنیم نیاز به یک یادآوری داریم. همان طور که خیلی از ما شنیده ایم کرونا تا به توانسته به بدن خیلی از ما سرایت پیدا کند. اما تعداد کمی از این میزبانان را به کشتن می دهد. یعنی خیلی از ما تا به حال میزبان کرونا بوده ایم و تا اینجا سالم هم هستیم. در واقع سیستم ایمنی بدن ما توان مقابله با ویروس را داشته و بدن ما آنتی بادی تولید کرده است. ارتقا پذیری گونه چینی اینجا خطرناک می شود. فرض کنید ویروس های کرونای چینی در بدن شما وجود داشته باشد. حال نمونه انگلیسی نیز وارد بدنتان شود. اتفاق حولناکی که این میان می افتد این است که گونه چینی ارتقا خواهد یافت و به نمونه انگلیسی بدل می گردد. یعنی این ویروس دوست چینی اش را تا حد خودش ارتقا می دهد.

تشخیص کرونای انگلیسی راحت نیست

مساله بعدی تشخیص این ویروس از گونه قبلی آن است. در حال حاضر راهکاری برای این وجود ندارد که به سرعت بتوان این گونه جدید را شناسایی کرد. برای تشخیص این گونه از کرونا به مدت زمان زیادی در حدودد چند ماه زمان نیاز است. این مساله این گونه جدید را به خطری جدی برای همه کشورها تبدیل کرده است. ویروسی که به راحتی نمی تواند از گونه چینی تمیز داده شود. از طرفی هم به راحتی جایگزین گونه قبلی می شود. در واقع طبق پیش بینی اگر این ویروس وارد کشوری شود پس از چندی، باعث می شود که کرونای چینی به صورت کامل از بین رفته و به نمونه جدید جهش پیدا کند. کرونایی که برای تشخیصش هم زمان زیادی نیاز است و در این مدت معلوم نیست چه بلایی بر سر میزبانانش بیاورد.

کرونای انگلیسی

پرسش های رایج در مورد کرونای انگلیسی

نمونه انگلیسی چه علائمی دارد؟

بسیاری از علائم کرونای انگلیسی با چینی مشابه است. در حال حاضر بیشتر کسانی که کرونای انگلیسی داشتند با همان علائم قبلی بودند. یعنی تب، سرفه خشک، اسهال و سایر علائم کرونای چینی را داشتند. تا به حال نشانه جدید خاصی از این ویروس گزارش نشده است. مورد خاصی که وجود دارد این است فرد مبتلا به سرعت ضعیف شده و علائم در او شدت می گیرد. به طور مثال احساس خستگی دارد و به سرعت از پای می افتد و دچار تب می شود.

در صورتی که چه علائمی را مشاهده کردیم به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که سرفه خشک، تب و احساس خستگی را مشاهده کردید (همان علائم گونه چینی) حتما با پزشک مشورت کنید. از خود درمانی در این مدت پرهیز کنید. بهتر است برای تشخیص بیماری یا مشکل شما یک پزشک متخصص نظر بدهد. چرا که ممکن است این علائم ناشی از گونه جدید کرونا باشند.

در این مدت چطور از خودمان محافظت کنیم؟

در حال حاضر تنها راه موجود رعایت پروتکل های بهداشتی است. استفاده از یک ماسک سه لایه استاندارد در هنگام خروج از منزل الزامی است. تا جای ممکن از منزل خارج نشوید. در صورتی که از وسایل عمومی استفاده می کنید دستان خود را به صورت نزنید. ضدعفونی کننده همراه داشته باشید. تمامی پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله، استفاده از ماسک و… باید با بیشترین دقت رعایت شوند.

اگر فردی کرونا داشت از کجا بداند از چه نوعی است؟ در این مدت چکار کند؟

در صورتی که تست کرونا مثبت شده است به صورت کامل باید قرنطینه شود. تمامی ارتباطات شخص مبتلا باید با اطرافیانش قطع شود. تا حد امکان اصلا از منزل خارج نشود. در اتاقی جداگانه باشد. در صورت امکان از سرویس بهداشتی مجزا استفاده شود. در صورتی که این امکان وجود ندارد تا نیم ساعت بعد اطرافیان از سرویس بهداشتی استفاده نکنند و سرویس بهداشتی ضدعفونی شود. فرد مبتلا حتما در منزل ماسک داشته باشد تا اطرافیانش را مبتلا نکند. وسایل مشترکی مانند قاشق و… در این مدت برای مبتلا جداگانه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *