مراقبت از دهان و دندانها

دندانهایی سفید با جوش شیرین

سفید کردن دندان با جوش شیرین

دندانهای ما در نتیجه عوامل متعددی ممکن است زرد شوند و سفیدی شان را از دست بدهند. استفاده از دخانیات مثل سیگار و قلیان به شدت به دندانها آسیب می رساند. همچنین دندانها را زرد می کند. و یا نوشیدن نوشیدنی های گازداری چون نوشابه می تواند به دندانها آسیب زده و سفیدی را از آن ها بگیرد. در کنار همه این ها در طول روز با دندانهایمان غذا می خوریم. پس باید آن ها را به خوبی مسواک بزنیم و پاک کنیم. اگر مسواک زدن نیز به درستی انجام نشود دندان های ما جرم می گیرند و دیگر زیبایی خودشان را ندارند. در این مطلب می خواهیم در مورد سفید کردن دندان با جوش شیرین صحبت کنیم. روشی ساده که به رفع جرم دندانها و یک جرم گیری خانگی طبیعی کمک می کند. اگر دندانهای شما به دلایل مختلف زرد شده است این روش ساده بسیار به کار شما می آید. کافی است کمی جوش شیرین تهیه کنید و به روش های زیر از آن برای سفید کردن دندانها استفاده کنید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و مسواک

پودر های زیادی تحت عنوان سفید کننده های دندان در بازار وجود دارد. این پودرها به رفع جرم دندانها کمک می کنند. شاید بد نباشد بدانید که در بسیاری از این پودرها از ترکیبات طبیعی چون همین جوش شیرین استفاده می شود. حال می توان خود در خانه یک پودر سفید کننده دندان داشت. جوش شیرین همین پودر است و دندانهای شما را چون مروارید سفید می کند. برای سفید کردن دندان با جوش شیرین تنها به مقداری پودر جوش شیرین و یک مسواک نیاز دارید. جوش شیرین را روی مسواک بریزید و آن را بر روی دندان ها بکشید. این روش را در هفته دو تا سه بار انجام دهید تا جرم و زردی از روی دندانها پاک شود. در واقع با جوش شیرین دندانهایتان را مسواک کنید. در قسمت هایی که زردی و جرم بیشتری تجمع دارد بیشتر تمرکز داشته باشید. 

خمیر جوش شیرین و سرکه سیب

شاید جالب باشد بدانید که در زمانهای قدیم از ترکیب جوش شیرین و سرکه سیب یک خمیر دندان سفید کننده می ساختند. بله تنها با این دو ترکیب ساده می توانید خمیردندانی داشته باشید که جرم ها را به خوبی از بین می برد. کمی سرکه سیب در یک ظرف بریزید. کمی هم جوش شیرین به آن اضافه کنید. جوش شیرین را به مقداری اضافه کنید که شکل خمیری پیدا کند. این خمیر را بر روی مسواک گذاشته و با آن دندانهایتان را مسواک بزنید. از این خمیر طبیعی می توانید در هفته سه بار استفاده کنید. به خوبی قسمت های جرم گرفته و زرد شده را با این خمیر مسواک کنید. به تدریج جرمها و زردی ها از روی دندان شما پاک می شوند. سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه سیب یک روش بسیار موثر و ساده برای داشتن دندانهایی مرواریدی و سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *