اخبار و مقالات کرونا

از خرید ماسک بدون بسته بندی بپرهیزید

ماسک باز نخرید

این روزها در هر فروشگاهی انواع ماسک و محصولات مراقبت از کرونا را می توانیم به راحتی پیدا کنیم. ماسک ها و دستکش ها که پیش تر ها تنها در فروشگاه های پزشکی و داروخانه ها پیدا می شدند این روزها به راحتی در دسترس هستند. حتی دکه های روزنامه فروشی نیز انواع ماسک در رنگ و طرح های مختلف را می فروشند. اما باید مراقب باشیم که این روزهای سخت کرونایی کالایی غیر استاندارد به ما فروخته نشود. یکی از هشدارهای وزارت بهداشت این اواخر این بوده است که ماسک باز نخرید چرا که در این شرایط بحرانی کرونا می تواند خطرآفرین باشد. ماسک را برای این می خرید که می خواهید مراقب سلامتی خود باشید. اما یک کالای غیر استاندارد می تواند خود مشکلات دیگری را برای شما ایجاد کند.

یکی از دلایل مهمی که گفته شده است ماسک باز نخرید این است که خیلی از فروشنده ها ماسک ها را با دست آلوده و یا ضدعفونی نشده از جعبه بر می دارند و در پلاستیک هایی می گذارند تا بتوانند آن ها را راحت تر بفروشند. شما نمی دانید این ماسک ها در چه شرایطی نگهداری شده اند. همچنین مشخص نیست که کسی که ماسک را از جعبه خارج می کند و به صورت تکی و یا با تعداد کم به شما می فروشد دستانش را ضدعفونی کرده باشد. پس خود ماسک می تواند آلوده باشد. بدیهی است که استفاده از چنین ماسکی در این شرایط به هیچ وجه توصیه نمی شود.

موضوع مهم دیگر این است که کسی که ماسکی را به صورت غیر بهداشتی عرضه می کند بعید هم نیست که اصلا کالای نامرغوبی را به شما عرضه کند. گاها دیده شده است که ماسک های دو لایه به جای ماسک سه لایه آن هم به صورت بدون بسته عرضه شده است. این موضوع در مورد ماسک سه بعدی نیز وجود دارد. این ماسک ها را گاها با رنگ های متنوع در یک بسته عرضه می کنند تا راحت تر فروخته شود. چه اطمینانی وجود دارد که یک ماسک درست و حسابی و استاندارد در این بسته ها باشد. بسته هایی که برای پیشگیری از کرونا خریداری می شود. پس تاکید می شود که تنها در این شرایط بحرانی کرونا ماسک های جعبه دار و استاندارد بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *