اخبار و مقالات کرونا

در مورد مشکلات گوارشی ناشی از کرونا

مشکلات گوارشی ناشی از کرونا

ویروس کرونا در هر فردی با نشانه های خاصی بروز می کند. از آنجایی که کرونا بسیار خطرناک است لازم دانستیم تا درباره نشانه های تازه ای که از مبتلایان دیده شده است صحبت کنیم. علائم گوارشی نشانه های تازه ای است که بسیاری از کسانی که میزبان کرونا بوده اند داشته اند. در این مطلب در مورد مشکلات گوارشی ناشی از کرونا و جزئیات آن صحبت خواهیم کرد. البته که ممکن است خیلی از مبتلایان این علائم را نداشته باشند. 

ناگفته نماند که بسیاری از کسانی که نشانه های زیر را داشته اند بهبود پیدا کرده اند. این نشانه ها در افرادی بروز کرده است که تا حدی نیز موارد بهداشتی را رعایت کرده اند. اما به غفلتی کوچک در دام این ویروس گرفتار شده اند. استفاده از دستکش لاتکس به جای دستکش های دیگر، استفاده از ماسک سه لایه هنگام حضور در اماکن عمومی و ضدعفونی کردن وسایل ضروری این نشانه ها و احتمال ابتلا به کرونا را به شدت پایین می آورد.

برخی مشکلات گوارشی ناشی از کرونا

مشکلات گوارشی ناشی از کرونا

اسهال

بسیاری از افرادی که به تازگی به کرونا مبتلا شده اند اسهال و بیرون روی داشته اند. البته که میزان آن در افراد مختلف متفاوت بوده است. مبتلایان گفته اند که گاهی در بازه زمانی خاصی اسهال می گرفته اند و پس از مدتی نیز از بین می رفته است. یعنی به صورت پراکنده بیرون روی داشته اند. در برخی نیز این مشکل از ابتدای حضور ویروس در بدن فرد پدیدار شده است.

دل درد و دل پیچه

یکی دیگر از مشکلات گوارشی ناشی از کرونا دل درد و دل پیچه های کم تا شدید بوده است. این درد بیشتر در ناحیه پایین شکمی و اطراف پهلوها بروز کرده است. فرد مبتلا گاهی به دل درد گرفتار می شده که اغلب نیز با دارو آرام نگرفته است. این مشکل نیز در افراد مختلف از نظر شدت آن متغیر بوده است. 

تهوع

ویروس خطرناک کرونا از طریق دهان و بینی به راحتی خود را به معده و دستگاه گوارش می رساند. سیستم ایمنی بدن نیز سعی می کند با آن مبارزه کرده و کرونا را بیرون براند. این عکس العمل در برابر ویروس ممکن است به صورت تهوع بروز پیدا کند. البته که تهوع در بسیاری افراد کرونایی نیز وجود نداشته است. اما در برخی از مبتلایان دیده شده است.

بی اشتهایی

ویروس کرونا پس از این که وارد دستگاه گوارش شما شود سعی می کند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. در صورتی که مواد مغذی به بدن شما نرسد بدن ضعیف می شود و این ویروس می تواند شما را مغلوب کند. به همین دلیل تلاش می کند که اشتها را از بین ببرد. بسیاری از مبتلایان از کم اشتهایی و بی اشتهایی رنج می بردند. این افراد گفته اند که حتی با وجود گرسنگی میلی به خوردن و آشامیدن نداشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *