عمومی

نشانه های دیابت نوع اول

دیابت نوع اول

دیابت نوع اول بیشتر در کودکان و نوجوانان در سنین پایین اتفاق می افتد. اما در سنین بالا نیز بسیار به ندرت پیش می آید. دیابت نوع اول با نشانه هایی خود را آشکار می سازد. در ادامه علائم دیابت نوع اول را بیشتر معرفی میکنیم.

علائم دیابت نوع اول

تشنگی زیاد

آب

عطش و تشنگی زیاد یکی از بارزترین علائم دیابت نوع اول است. افرادی که دیابت نوع اول دارند میل زیادی به نوشیدن آب دارند و حس تشنگی شدید دارند. این تشنگی و احساس عطش با سرگیجه و بی حالی همراه است. همچنین ممکن است در اثر نوشیدن بیش از حد آب شخص دچار تهوع شود.

تار شدن دید

تاری دید از نشانه های دیابت نوع اول

تار شدن دید یکی دیگر از نشانه های دیابت نوع اول به شمار میرود. در اثر این بیماری تغییرات غیر طبیعی قند خون در بدن پیش می آید. این تغییرات ممکن است باعث صدمه به عدسی چشم شوند. هنگامی که دیابت کنترل شده نباشد این صدمه شدیدتر خواهد بود. اگر بیماری زود تشخیص داده شود و بیمار با دارو قند خون خود را تنظیم کند جلوی صدمات بیشتر گرفته خواهد شد.

تکرر ادرار

تکرر ادرار یکی از نشانه های دیابت نوع اول

تکرر ادرار یکی از واکنش های طبیعی بدن است. چرا که بدن می خواهد قند اضافی را از طریق ادرار دفع کند. حس ادرار زیاد با فاصله کم و همچنین افزایش حجم ادرار از دیگر علائم دیابت نوع اول است که بسیار مشهود نیز هست. ادرار شخص مبتلا به این دیابت ممکن است زردرنگ و همراه با بوی تیز هم باشد.

گرسنگی مکرر

گرسنگی مکرر از نشانه های دیابت نوع اول

در نتیجه ی دیابت نوع اول مقدار زیادی از کالری بدن از طرق مختلف از بدن دفع میشود. عرق، ادرار و حتی مدفوع شخص دیابتی یکی از راه هایی است که بدن میتواند از طریق آنها قند اضافی را خارج نماید. به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری حس گرسنگی زیادی دارند. این جور اشخصاص به خصوص به خوردن شیرینی جات و غذاهای پرکالری مانند ماکارونی و برنج بسیار تمایل دارند. حس گرسنگی نیز بسیار مکرر با فاصله های کم رخ میدهد.

کاهش وزن

کاهش وزن یکی از علائم دیابت نوع اول

همانطور که در موارد قبلی گفته شد بدن به دلیل وجود قند بالا، اقدام به چربی سوزی طبیعی و دفع کالری ها از طریق ادرار و مدفوع و عرق و… میکند. به همین دلیل شخص دچار کمبود وزن میشود. کاهش وزن غیرطبیعی که ممکن است به یکباره رخ دهد یکی از مشهود ترین نشانه های دیابت نوع اول است.

تست دیابت نوع اول

انسولین

برای تشخیص دیابت نوع اول از کیت انسولین در آزمایشگاه ها استفاده میشود. کیت انسولین ابزاری حرفه ای و دقیق است که میزان انسولین موجود در خون را به دقت ارزیابی میکند. پزشکان از طریق این آزمایش به وجود یا عدم وجود این بیماری پی میبرند و روش درمانی بیمار خود را انتخاب میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *