اخبار و مقالات کرونا

آمار هفتاد درصدی مبتلایان به کرونای دلتا در همدان

ویروس کرونای دلتا در همدان

استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان می گوید که متاسفانه بالای هفتاد درصد کسانی که در همدان به کرونا مبتلا هستند از نوع دلتا هستند. این آمار بسیار نگران کننده است و مردم همدان را بسیار نگران تر از پیش می کند. ویروس کرونای دلتا در همدان که یک شهر نسبتا کوچک است تا این حد شایع است. تا حدی که دیگر مبتلایان به جهش های پیش تر ویروس دیده نمی شوند. این نشان از این دارد که پیک بسیار سختی در کل ایران و شاید اتفاقات بسیار سختی را در سرتاسر دنیا شاهد باشیم.

این گونه جدید به قدری شبیه به آنفولانزاست که گاها تشخیص برا برای پزشکان نیز سخت تر کرده است. خیلی اوقات فرد مبتلا به آنفولانزا و کرونا را نمی توان از یکدیگر تمیز داد. اما با همه سختی ها کادر درمان با قدرت و انرژی در حال آزمایش بیماران هستند و سعی دارند با تشخیص به موقع درمان را برای بیمار امکان پذیر کنند.

راه انتقال بیشتر کرونای دلتا و لامبدا بیشتر از طریق تماس نزدیک و حضور در فضای سربسته است. به همین خاطر نوزادان که بیشتر در آغوش پدر و مادر هستند و افراد شاغل بسیار در معرض خطر می باشند. قابل ذکر است که نتیجه آزمایشات نشان می دهند که افراد مبتلا به گونه های جدید کرونا بیشتر آبریزش بینی و حالت بدن درد و کوفتگی دارند. در واقع علائم اولیه همین آبریزش بینی و بی حالی است. افراد با مشاهده چنین علائمی بهتر است سریع تر آزمایش پی سی آر بدهند و در صورت مثبت بودن نتیجه در قرنطینه بمانند.

باید گفت که ویروس کرونای دلتا تنها در همدان نیست و این صرفا یک پژوهش است و نشان می دهد که بسیاری از مبتلایان به نوع جدید دلتا دچار شده اند. 

استفاده از ماسک سه لایه ملت بلون دار و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی مانند پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری در حال حاضر مانند پیش تر ها تنها راه کاهش آمار و کنترل شمار مبتلایان است.

منبع: وبسایت خبری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *