پوست، مو و زیبایی

درمان وزی موی دکلره شده

درمان وزی موی دکلره شده

دکلره کردن روشی است که برای روشن تر کردن مو استفاده می شود. معمولا در مواقعی که می خواهند روی مو رنگی روشن و یا خاص بزنند ابتدا مو را دکلره می کنند. در این روش رنگ دانه های مو از بین می رود و مو سفید و روشن می شود. برای این کار از مواد خاصی استفاده می شود. این مواد شیمیایی هستند. درست است که مو را زیبا می کنند اما گاها باعث آسیب هایی هم می شوند. برخی از این آسیب ها سوختن مو و یا موخره شدن است. گاهی نیز موها به شدت وز می شوند و راحت نمی توان آن ها را شانه کرد. وز شدن پس از دکلره در خیلی از افراد شایع است. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم روش هایی برای درمان وزی موی دکلره شده را به شما معرفی کنیم. روش هایی که به شما کمک می کند راحت تر این وزی را از بین ببرید.

توصیه هایی برای درمان وزی موی دکلره شده

اتوی مو را کنار بگذارید

درمان وزی موی دکلره شده

حداقل تا مدتی که موهایتان وز شده است و باید آن ها را از این حالت در بیاورید اتو کشیدن مو را کنار بگذارید. اتو کشیدن تنها مدت کوتاهی موهایتان را صاف می کند. اما بدانید که موی دکلره شده به شدت حساس است. به هیچ عنوان نباید موی دکلره شده را در معرض حرارت مستقیم قرار دهید. اتو به صورت مستقیم به موی شما حرارت می تاباند و آن را داغ می کند. این حرارت به شدت موهایتان را ضعیف می کند. اگر پس از مدتی متوجه ریزش موی دکلره ای که اتو شده است شدید تعجب نکنید. مو در اثر مواد دکلره ممکن است تضعیف شده باشد. این وزی نیز ممکن است در نتیجه همین ضعیف تر شدنش باشد. پس با اتو کشیدن حال موهایتان را بدتر نکنید. برای درمان وزی موی دکلره شده اول از همه باید از انجام کارهای آسیب زننده اجتناب کنید. قطعا پرهیز از اتو کشیدن یکی از کارهایی است که باید انجام دهید.

استفاده از شامپو کراتین

یکی از ترکیباتی که به صورت طبیعی در مو وجود دارد کراتین است. این ماده باعث نرمی موهای ما می شود. ترکیبات شیمیایی دکلره باعث از دست رفتن کراتینی می شود که به صورت طبیعی در موی ما وجود دارد. به همین خاطر پس از دکلره شدن معمولا موها وز می شوند. و نمی توان دیگر آن ها را به راحتی شانه زد. قطعا موی دکلره شده نیز نیاز به شست و شو دارد. اما نباید از هر شامپویی استفاده کنید. احتمالا نام کراتین را بر روی بسیاری از شامپوها دیده باشید. شامپوهای این نوع حاوی ترکیبی به نام کراتین هستند. همان ترکیبی که موهای ما نیاز دارند تا نرم و شانه پذیر باشند. یکی از روش های درمان وزی موی دکلره شده استفاده از همین شامپوهاست. اگر موی شما وز شده است و دکلره انجام داده اید از این شامپوها استفاده کنید.

درمان وزی موی دکلره شده با تقویت بیشتر

درمان وزی موی دکلره شده

قطعا مویی که در اثر دکلره شدن ضعیف شده است نیاز به تقویت بیشتری دارد. می توانید از شامپو ویتامینه استفاده کنید. کمی ویتامین رساندن می تواند حال موهای شما را بهتر کند. تقویت کردن مو با ویتامین های بیشتر یکی از بهترین راه ها برای درمان وزی موی دکلره شده است. اگر به جای شامپوهای ساده از یک محصول حرفه ای تر که پروتئین ها و ویتامین هایی که برای مو مفید است را داشته باشد حال موهایتان بهتر خواهد شد. می توانید محصولی ویتامینه تهیه کنید که برای موهای دکلره شده مناسب باشد. چنین محصولاتی در بازار زیاد است. با گشت و گزاری در بازار می توانید محصول خوبی با این مشخصات پیدا کنید.

مدتی استخر نروید

کلری که برای ضدعفونی کردن آب استفاده می شود برای موی دکلره شده مضر است. با توجه به این که در استخرها کلر زیادی استفاده می شود بهتر است مدتی حمام نروید. در غیر این صورت شاهد تغییر رنگ و وز شدن بیشتر موهایتان خواهید بود. بهتر است تا وقتی که کمی حال موهایتان خوب نشده است استخر رفتن را فراموش کنید. سلامت موهایتان مهم است. هم چنین اگر نمی توانید استخر نروید از کلاه هایی استفاده کنید که مانع از برخورد آب به موهایتان می شوند. با این کار کلر به موهای شما برخورد نمی کند و در امان خواهند بود.

درمان وزی موی دکلره شده با شستشوی مناسب

دمای آب در زمان استحمام بسیار مهم است. از آب سرد برای شستن موهای خود استفاده کنید. آب داغ باعث بدتر شدن وضعیت مو می شود. برای درمان وزی موی دکلره شده نکات مهم را در زمان شست و شو رعایت کنید. قطعا یکی از مهم ترین این نکات این است که هرگز از آبی با دمای بالا برای شستن مو استفاده نشود. هر چه آب خنک تر باشد بهتر است. از آب ولرم تا خنک و یا آب ولرم با دمای نزدیک به خنک استفاده کنید. با این کار موهای شما کمتر گره می خورند و میزان وزی کاهش پیدا می کند.

موهایتان را محکم نبندید

درمان وزی موی دکلره شده

پس از دکره شدن موها ضعیف تر می شوند. این ضعیفی هم در ریشه مو و هم در تارهای مو اتفاق می افتد. بستن مو به شکل دم اسبی و محکم باعث ضعیف تر شدن آن می شود. این کشیده شدن می تواند به ریزش مو و یا کشیدگی و نازک شدن تارهای مو بینجامد. برای درمان موی دکلره شده بهتر است آن ها را نبندید و یا شل تر ببندید. در زمانی که خانه هستید و می توانید موهایتان را آزاد بگذارید تا رها باشند و فشاری روی آن ها نباشد. از روش های آرایش مو که در آن ها مو به شدت کشیده می شود (مثل شنیون) نیز اجتناب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *