پوست، مو و زیبایی

چند روش ساده برای درمان جوش با خمیر دندان

درمان جوش با خمیر دندان

جوشها و آکنه ها از عارضه های رایج پوستی به شمار می روند. بیشتر ما در بازه های زمانی مختلف این جوشها را تجربه کرده ایم. جوشهایی که گاها در زمانی می زنند که می خواهیم به میهمانی برویم و از آن ها خجالت می کشیم. یا برخی اوقات این قدر زیاد می شوند که چهره ما را زشت می کنند. راه های زیادی برای درمان و از بین بردن آنها وجود دارد. انواع داروهای شیمیایی و صنعتی برای از بین بردن جوشهای سرسفید، قرمز و سیاه وجود دارد. اما نسخه های خانگی و راحت نیز کم نیستند. در این مطلب می خواهیم چند نسخه ساده برای درمان جوش با خمیر دندان را به شما معرفی کنیم. به راحتی با این چند روش می توانید بدون پرداخت هزینه های زیاد از شر این جوشها خلاص شوید.

درمان جوش با خمیر دندان

ترکیب جوش شیرین و خمیردندان

درمان جوش با خمیر دندان و جوش شیرین

همه مدلهای خمیر دندان خارجی و ایرانی (همه مدلها) حاوی ترکیبی به نام ترکلوسان هستند. این ماده برای از بین بردن جوشها بسیار مفید است. این ماده می تواند به سرعت جوشها را خشک کند و آن ها را از بین ببرد. جوش شیرین نیز می تواند با کمتر کردن و از بین بردن التهاب باعث کاهش ارتفاع جوش ها و صاف شدن صورت شود. ترکیبات این دو ماده با یکدیگر می تواند سرعت درمان و از بین جوشهای صورت را بسیار زیاد کند. برای درمان جوش با خمیر دندان و جوش شیرین به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را با یک قاشق مرباخوری خمیردندان مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا این دو ماده با هم مخلوط شوند و یک دست شوند. سپس صورت خود را با یک پاک کننده مناسب بشویید و خشک کنید. سپس محلول ضد جوش خانگی خود را روی جوش ها بمالید. در حدود سی دقیقه صبر کنید تا به خوبی اثر کند. سپس صورت خود را با آب بشویید. اجازه ندهید این ترکیب مدت زمان بیشتری روی صورت بماند. چرا که ممکن است باعث نازکی پوست و التهاب شود. می توانید تعداد استفاده را در طول روز به دو بار افزایش دهید. اما توصیه می شود که بیش از سی دقیقه آن را روی صورت قرار ندهید. به خصوص اگر پوستی حساس دهید. همچنین توصیه می شود برای درمان جوش با خمیر دندان و جوش شیرین تنها از خمیردندانی به رنگ سفید استفاده نمایید.

درمان جوش با خمیر دندان و لیمو تازه

درمان جوش با خمیر دندان و آبلیمو

آبلیمو یک آنتی باکتریال طبیعی است. می تواند با از بین بردن عوامل میکروبی که منشا بسیاری از جوشها هستند آن ها از پایه نابود کند. به همین خاطر ترکیب آن با یک خمیردندان به رنگ سفید می تواند باعث درمان جوشها شود. کافی است چند قطره آبلیمو را به همراه کمی خمیردندان در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. آن را روی جوش ها بمالید. البته توصیه ما این است که از این ترکیب برای پوستهای خشک استفاده نشود. همچنین کسانی که پوستهای حساسی دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند. و یا مقدار آبلیمو را بسیار کمتر کنند. درمان جوش با خمیر دندان و آب لیموی تازه برای کسانی که پوستهای چربی دارند از همه بهتر است. 

خمیردندان + دارچین

درمان جوش با خمیر دندان و دارچین

یک نسخه ساده دیگر که البته بسیار هم موثر است ترکیب خمیردندان و پودر دارچین است. برای این روش به یک قاشق مرباخوری خمیر دندان نیاز دارید. یک سر قاشق (مقداری کم) از پودر دارچین را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این خمیر را روی جوشهای صورت خود بزنید. سعی کنید به مابقی پوست که جوش ندارد نخورد. در حدود سی دقیقه زمان بدهید و صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. در صورتی که احساس خارش و یا تورم در صورت داشتید این روش را تکرار نکنید. معمولا روزی یک بار انجام این روش می تواند جوشها را خیلی زود از بین ببرد.

درمان جوش با خمیر دندان و سیر

درمان جوش با خمیر دندان و سیر

یک روش بسیار ساده و قدیمی که به سرعت جوشها را کمرنگ می کند استفاده از مقداری خمیردندان و سیر است. برای این روش نیاز به یک حبه سیر دارید. سیر را به کمک رنده ریز به خوبی رنده کنید. آن را با یک قاشق مرباخوری خمیردندان ترکیب نمایید. می توانید ترکیب را به مدتی در حدود نیم رها کنید تا به خوبی عمل بیاید. آن را روی جوشهای صورت خود بزنید. پس از گذشت زمانی در حدود نیم ساعت صورت خود را با آب ولرم بشویید. درمان جوش با خمیر دندان و سیر برای همه انواع پوستی مفید است. سیر با ترکیبات آنتی باکتریال و قوی که دارد باعث خشک شدن جوش ها می شود. ترکیب سیر و مقداری خمیر دندان می تواند به سرعت جوشها را کمرنگ کند و از بین ببرد. می توانید روزی یک بار از این ترکیب جادویی استفاده کنید.

ترکیب خمیردندان و عسل طبیعی

درمان جوش با خمیر دندان و عسل

درمان جوش با خمیر دندان و عسل برای پوستهای خشک و نرمال مفید است. هرگز پوستهای چرب و حساس از این روش استفاده نکنند. برا این کار از عسل طبیعی یا صنعتی استفاده کنید. یک قاشق مرباخوری عسل را به همراه یک قاشق مرباخوری خمیردندان مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را بر روی جوش های صورت بمالید. این روش را می تواند در روز یکی دو بار تکرار کنید. تا وقتی جوشها به صورت کامل از بین نرفته اند این روش را انجام دهید. بهتر است برای هر دفعه استفاده ترکیب را به صورت تازه استفاده کنید. یعنی هر بار قبل از استفاده خمیردندان را با عسل مخلوط کنید و بر روی جوش ها بمالید.

درمان جوش با خمیر دندان یک روش قدیمی است. حتی می توان تنها از خمیردندان استفاده کرد و ترکیبی به آن اضافه نکرد. اما ترکیب خمیردندان با مواردی که گفته شد نیز می تواند سرعت درمان را بیشتر کند. اگر پوستی حساس دارید و یا می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید می توانید در کنار این روشها از داروهای موجود در بازار نیز استفاده کنید. کرم ضد جوش نوتروژینا یکی از داروهای موضعی و البته موثر است. این محصول که توسط شرکتی ترکیه ای ساخته می شود می تواند بدون آسیب رساندن به پوست به از بین بردن جوشها کمک کند. این کرم اعجاب انگیز برای همه پوستها قابل استفاده است. می توانید نسخه های خانگی عنوان شده را در کنار استفاده از این محصول انجام دهید و به از بین بردن سریعتر جوشها کمک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *