اخبار و مقالات کرونا

چرا کسی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده به کرونا دچار می شود

دلیل ابتلا به کرونا در خیلی افراد

ممکن است که این روزها برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چرا برخی از افراد با وجود اینکه ماسک می زنند و خیلی چیزها را رعایت می کنند کرونا می گیرند. دلیل ابتلا به کرونا در این افراد چیست و چرا با وجود اینکه پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند به کرونا. در این مطلب به این موضوع می پردازیم و مواردی را که باعث می شود این روزها خیلی از ما با این که فکرش را هم نمی کنیم به کرونا دچار شویم را مرور خواهیم کرد.

دلیل ابتلا به کرونا با وجود این که ماسک می زنیم

نترسیدن و جدی نگرفتن مهم دلیل ابتلا به کرونا است

در اوایل دوره کرونا ترس مردم از ویروس بسیار بیشتر از امروز بوده است. یک دلیل مهم ابتلا به کرونا در روزهای کنونی این است که گویا این شهر یک برای ما عادی شده است و دیگر از هیچ چیز نمی ترسیم. نترسیدن از شرایط باعث می شود که در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی نباشیم. یعنی پروتکل های بهداشتی را یکی در میان اجرا می‌کنیم. ماسک می زنیم اما گاها در محل کار و در خیلی از جاهای خطرناک ماسک خود را بر میداریم. در خیلی از موارد فراموش می کنیم و یا برای من اهمیتی ندارد که دستهای خود را ضدعفونی کنیم. همه اینها باعث می شود که خیلی از ما با وجود اینکه گمان می کنیم همه چیز را رعایت کرده‌ایم و امکان ندارد که کرونا بگیریم در دام ویروس کرونا بیفتیم.

به مراکز خرید شلوغ می رویم

دلیل ابتلا به کرونا

مراکز خرید به خصوص فروشگاه های بزرگ یکی از مکان های خطرناک هستند که ریسک ابتلا به کرونا در آن ها بسیار زیاد است. یک دلیل دیگر ابتلا به کرونا در این روزها این است که با وجود تذکر های خیلی زیادی که از طریق رسانه ها و جاهای دیگر داده می شود خیلی از ما هنوز برای خرید کردن به فروشگاه های بزرگ می رویم. در این فروشگاه ها با دیدن جمعیت زیادی که وجود دارد تعجب می‌کنیم. حتی ممکن است با خود بگویید که چرا مردم موارد بهداشتی گفته شده رعایت نمی کنند. اما شما نیز یکی از همان افرادی هستید که در آنجا حضور دارید. بهترین روش و امن ترین روش خرید در روزهای کرونایی خرید کردن به صورت اینترنتی و مجازی می باشد. تعداد فروشگاه های اینترنتی که تقریباً همه مایحتاج ضروری مورد نیاز ما در آنجا وجود دارد کم نیستند. به راحتی می‌توانیم در خانه بمانیم و بدون اینکه از خانه خارج شویم محصولات مورد نیازمان را از این فروشگاه های اینترنتی خرید کنیم. با وجود همه این امکاناتی که وجود دارد خیلی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه فراموش می کنیم که کرونا چقدر خطرناک است. به مراکز خرید می رویم و ریسک ابتلا به کرونا را در خودمان و دیگران افزایش می دهیم.

فکر می کنیم کرونا برای دیگران است

شاید مهم ترین دلیل ابتلا به کرونا این باشد که خیلی از ما فکر می کنیم که برای دیگران است. خیلی اوقات فکر میکنیم که محال است خیلی از اتفاقات برای ما بیفتد. این که خطر را از خود دور بدانیم و آنرا برای دیگران بدانیم باعث می شود که در رعایت پروتکل های بهداشتی مراقبت از کرونا به اندازه لازم مصمم نباشیم. جدی نگرفتن شرایط و ناباوری از اینکه در چه شرایط خطرناکی زندگی می کنیم خطرناک ترین مورد ممکن است. با اینکه آمار و اخبار مبتلایان در نزدیکی ما و در شهری که زندگی میکنیم بارها از طریق وب سایت ها و رسانه ها اعلام می شود باور شرایط و رعایت مواردی برای محافظت از خود در این شرایط برای ما بسیار سخت است. هر کدام از ما در صورت غفلت و رعایت کردن موارد بهداشتی و شیوه نامه های اعلام شده ممکن است در دام کرونا بیفتیم. در صورتی که شیوه نامه های بهداشتی اعلام شده رعایت نکنیم کرونا می تواند بسیار نزدیک باشد. همچنین با رعایت موارد گفته شده کرونا می تواند واقعا از ما خیلی دور باشد.

نمی توانیم دعوت به میهمانی را رد کنیم

خیلی از ما به خاطر اینکه خجالت میکشیم و یا می ترسیم که طرف مقابل از ما ناراحت شود توانایی نه گفتن در مواردی که را به یک میهمانی دعوت می‌کنند را نداریم. سازمان بهداشت جهانی و بارها به صورت رسمی اعلام کرده است که از مهمانی و گردهمایی های خانوادگی و غیر خانوادگی به خصوص در فضاهای سربسته در شرایط کرونا اجتناب شود. با این حال خیلی از ما گاها این مورد مهم را رعایت نمی کنیم. بارها دیده ایم که بسیاری از افراد در همین مهمانی های خانوادگی به کرونا دچار شدند. اما بازهم میهمانی های کوچک و بزرگ می گیریم. به خصوص در پیک تازه کرونا ابتلای افراد ویروس به صورت دسته جمعی و خانوادگی بسیار زیاد بوده است. شرایط بسیار جدی است. تاکید می شود که با جدیت تمام و البته با لحنی مهربان و ملایم دعوت به مهمانی ها را رد کنید. یک مهمانی کوچک و یا حتی جشن ساده تولد یکی از اطرافیان هر دو به یک اندازه می‌تواند خطرناک باشد. حتی اگر کسی می‌خواهد برای دیدن شما به منزلتان بیاید خیلی مصمم به او بگویید که به خاطر شرایط کرونا نمی توانید پذیرای او باشید.

از ماسکهای تزئینی و غیر استاندارد استفاده می کنیم

دلیل ابتلا به کرونا

بارها از طریق رسانه ها اعلام شده است که تنها ماسک های استاندارد پزشکی که دارای لایه ملت بلون هستند می توانند خطر ابتلا به کرونا و گسترش آن را کم کنند. اما گاهی پیش می آید که به دلایلی آگاهانه یا ناآگاهانه از ماسک هایی که به هیچ عنوان مناسب این شریعتی نیستند استفاده می کنیم. به مثال ممکن است که فروشنده بخواهد با این شعار که ماسک های پارچه ای دست دوز را می توانید بارها بشویید و استفاده کنید به شما بفروشد. ماسک های پارچه ای واقعه قابلیت شست شدن را دارند. همچنین ممکن است که از پارچه های زیبا و جالبی در آن ها استفاده شده باشد. اما یک ماسک پارچه ای اصلاً نمی تواند خطر ابتلا به کرونا را کمتر کند. منافذی که در بین تار و پود پارچه وجود دارد به کرونا کمک می کند که خیلی راحت وارد جریان تنفسی شما شود. ماسک مناسب و قابل استفاده برای شرایط کرونا حتماً باید دارای حداقل یک لایه ملت بلون باشد. به طور مثال ماسک های تنفسی سه لایه پزشکی که دارای یک لایه ملت بلون هستند می توانند در این شرایط استفاده شوند. این ماسک ها حداقل لایه لازم را برای پیشگیری از عبور ویروس دارند. اگر ماسک دیگری هم وجود داشته باشد که این لایه را در تعداد یک یا بیشتر داشته باشد می تواند برای پیشگیری از کرونا مناسب باشد. به طور مثال در ماسک سه بعدی ممکن است تعداد لایه ملت بلون بیشتر از یک عدد باشد.این ماسک‌ ها هم گزینه خیلی خوبی برای این روزهای کرونایی خطرناک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *