اخبار و مقالات کرونا

تاثیر استفاده از دهانشویه در پیشگیری از کرونا و آنفولانزا

پیشگیری از کرونا با دهانشویه

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین راه هایی که کرونا می تواند از طریق آن وارد بدن ما شود راه دهان حلق است. به همین دلیل استفاده از ماسک اهمیت پیدا می کنیم. ما از ماسک استفاده می کنیم تا این راه ابتلای اصلی را ببندیم. اما آیا ماسک به تنهایی می تواند از جان ما در برابر این ویروس خطرناک محافظت کند یا خیر. شاید خیلی ها را دیده باشید که از ماسک هم استفاده می کرده اند اما باز هم کرونا به آنان رحم نکرده است. چندی پیش به مطلب جالبی برخوردیم که به احتمال برای شما نیز بسیار جالب و کاربردی باشد. پیشگیری از کرونا با دهانشویه و شست و شوی دهان با محلول های رایج در بازار و این که تا چه میزان می تواند در پیشگیری از این ویروس موثر باشد. همان طور که گفتیم راه دهان و حلق بسیار مهم است و این موضوع نیز ارتباط نزدیکی با این قضیه دارد.

پیشگیری از کرونا با دهانشویه

آیا پیشگیری از کرونا با دهانشویه صحت دارد؟

بسیاری از دهان شویه های موجود در بازار حاوی دزی از الکل و ترکیبات آنتی باکتریال هستند. به همین دلیل است که باکتری های موجود در دهان را از بین می برند. استفاده از دهان شویه در پیشگیری از بسیاری بیماری ها مانند آنفولانزا و کرونا موثر است. می توان گفت پیشگیری از کرونا با دهانشویه تا حدودی ممکن است. اما باید توجه داشته باشید که میزان اثربخشی این عمل به نوع دهانشویه ای که استفاده می کنید نیز بستگی دارد. این که دهانشویه شما تا چه حد از ترکیبات آنتی باکتریال تشکیل شده باشد می تواند میزان ابتلا به ویروس را کم و زیاد کند. توجه کنید که استفاده صحیح نیز موثر است. یعنی این که قرقره کردن محلول در دهان به درستی و با زمان صحیح انجام شود.

از چه دهانشویه هایی استفاده کنیم؟

اگر قصد پیشگیری از کرونا با دهانشویه را دارید باید به دنبال محصولی باشید که استانداردهای لازم را داشته باشد. ترجیحا از محصولات اسم و رسم دار و دارای برند تجاری معتبر استفاده کنید. در هنگام خرید توجه کنید که آیا محصولی که می خرید دارای ترکیبات آنتی باکتریال است یا خیر. در وب سایت رسمی شرکت تولید کننده محصول معمولا می توانید اطلاعات خیلی خوبی در این باره تهیه کنید. روی محصول نیز اطلاعاتی نوشته شده است که می تواند در انتخاب به شما کمک کند. بسیاری از دهانشویه های معتبر مانند دهان شویه اورال بی و دیگر برندهای حرفه ای دارای ترکیبات آنتی باکتریال هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *