اخبار و مقالات کرونا

انتقال کرونا از راه چشم هم ممکن است!

کرونا از راه چشم شما را بیمار می کند

کرونا، این ویروس چموش و خطرناک این روزها بحث داغ بسیاری محافظ و اخبار جدی رسانه ها شده است. هنوز هم تحقیقات جدیدی درباره این بیماری انجام می شود. روزانه دانشمندان و پزشکان راه های انتقال تازه ای پیدا می کنند. تازه ترین چیزی که محققان به آن رسیدند انتقال کرونا از راه چشم است. در ادامه بیشتر در این باره می پردازیم.

آیا انتقال کرونا از راه چشم ممکن است؟

آیا کرونا از داخل چشم عبور می کند؟

چندی پیش در این باره تحقیق شده بود که افرادی که دستان خود را مدام به چشمانشان می زنند تا چه حد به بیماری کرونا مبتلا شده اند. مدتی قبل از این صحبت شد که کرونا ویروس می تواند از راه چشم ما را مبتلا کند. البته این گفته صحیح است. کرونا در چشمان شما وارد شده و همانجا می ماند. در تحقیقات جدید محققان به این باور رسیدند که این وروس از بافت چشم عبور نمی کند. هر چند باز هم عده ای خلاف این گفته را باور دارند. چرا که در هر جایی از جهان آزمایشاتی در مورد راه های انتقال این ویروس انجام می شود. در حال حاضر اما قابل استناد ترین گفته این است که این ویروس از بافت نرم چشم عبور نمی کند. اما قادر است شما را این راه آلوده کند.

کرونا هفته ها در چشم شما باقی می ماند!

گویا کرونا چشم انسان را برای سکونت می پسندد! متاسفانه باید گفت که این ویروس خطرناک قادر است که تا چندین هفته در چشم شما باقی بماند. در این مدت می تواند از طریق تماس های دست با چشم و… و از طریق دیگر وارد بدن شما شده و شما را مبتلا کند. به همین دلیل است که همواره تاکید می شود از تماس دست با چشم تا حد امکان بپرهیزید. 

َشیلد صورت | مانع انتقال کرونا از راه چشم

شیلد صورت و ضرورت استفاده از آن

استفاده از شیلد محافط صورت می تواند از شما در برابر این ویروس خطرناک محافظت به عمل آورد. همان طور که متوجه شدید چشم ها محل سکونت خوبی برای این ویروس خطرناک هستند. پس باید کاری کنید که این ویروس نتواند به چشمان شما برسد. این وسیله عموما از تلق و مقداری قسمت پلاستیکی ساخته می شود. در عین سادگی شیلد می تواند عایق خوبی در برابر کرونا باشد. اگر مجبور هستید ساعت زیادی را بیرون از منزل باشید پیشنهاد می شود حتما از این وسیله استفاده نمایید. چرا که هر لحظه ممکن است از طریق عطسه، سرفه یا تنفس فردی آلوده این ویروس به بدن شما منتقل شود.

انتقال کرونا از راه چشم

معاینات چشمی در مراجعین مشکوک

این روزها معاینات چشمی در افراد مشکوک به بیماری کرونا دقیق تر انجام می شود. بسیاری از کرونایی ها از خارش چشم رنج می بردند. به همین دلیل مدام دستان خود را به چشم می زدند. همین باعث شده که مبتلا شوند. علایم دیگری مانند سوزش های چشمی و التهاب نیز در بسیاری از مبتلایان دیده شده است. به همین دلیل باز هم تاکید می کنیم که دستان خود را با چشم در تماس قرار ندهید. سعی کنید حتی در صورت خارش تحمل کنید تا میزبان این ویروس نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *