اخبار و مقالات کرونا

تست کرونای کودک سه ماهه اردکانی مثبت شد

نوزاد اردکانی کرونا گرفت

متاسفانه خبری دلخراش به گوشمان رسید. خبر بیماری کودکان همیشه دردناک است. آن هم شنیدن این که کودکی یا نوزادی به کوید نوزده دچار شود بسیار دلخراش است. این روزها خبر این که نوزاد اردکانی کرونا گرفت که تنها سه ماه دارد باعث ناراحتی همگان شده است. نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی کودک نشان می دهد که این نوزاد معصوم سه ماهه به کرونا مبتلا شده است. ابتلای کودک نیز خانوادگی بوده است و این ویروس از طریق پدر و دیگر اعضای خانواده به کودک نیز انتقال یافته است.

قبل از این نیز خانواده کودک علائمی نظیر تب، سرفه و… داشتند. نتیجه تست پی سی آر پدر نوزاد نیز مثبت بوده است. این ویروس در خانواده گشتی زده است و در آخر نیز به کودک انتقال یافته است. امیدواریم هر چه زودتر کودک بهبود پیدا کند و بدن او بتواند در برابر کرونا از خودش مقاومت به خرج دهد.

این که نوزاد اردکانی کرونا گرفت باید یک زنگ خطر برای همه خانواده ها باشد. به خصوص خانواده هایی که در آنها افراد مسن و یا کودکان و نوزادان هستند. این افراد ممکن است نتوانند در برابر کرونا مقاومت زیادی نشان دهند. چرا که سیستم ایمنی ممکن است در این افراد خیلی قوی نباشد.

آیا می توان از ماسک کودک برای نوزاد استفاده کرد؟ خیر. تنها کودکان بالای دو سال می توانند ماسک بزنند و نوزادان با سن کمتر ممکن است به خاطر استفاده از ماسک به مشکلات تنفسی دچار شوند.

پس باید چه کنیم؟ بهترین راه برای خانواده هایی که به خصوص نوزاد دارند این است که کل اعضای خانواده با بیشترین دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین تاکید می شود که در صورت مشاهده علائم بالینی مثل تب و سرفه هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *