اخبار و مقالات کرونا

کرونا 9 برابر قوی تر شده است

کرونا 9 برابر قوی تر شده است

اخبار کرونا برای بسیاری از ما اهمیت فراوانی دارد. با کلی امید تلوزیون را روشن می کنیم تا ببینیم کرونا چقدر کمتر شده است. شنیدن آمار بهبودیافتگان باعث خوشحالی همگان می شود. آماری که دوست داریم شمار تلفات در آن به صفر برسد. خبری که این روزها توسط وزارت بهداشت و بسیاری مراکز دیگر شنیده می شود در مورد تغییرات این ویروس است. متاسفانه ویروس کرونا 9 برابر قوی تر شده است و این موضوع تامل برانگیز است. شنیدن این که کرونا قوی تر از پیش شده است نشان می دهد که چقدر باید بیش از پیش مراقب باشیم. 

گویی این ویروس قصد ندارد دست از سر ما انسان ها بردارد. هرچه ما قوی تر با آن مقابله می کنیم کرونا نیز خودش را قوی تر می کند. بله متاسفانه بسیاری از پزشکان نیز قوی تر شدن ویروس کرونا را تایید کرده اند. این گفته ها نشان از خطر پیش رو دارد. خطری که اگر آن را جدی نگیریم می تواند به کلی باعث نابودی نسل بشر از روی زمین شود.

ویروس کرونا 9 برابر قوی تر شده است و ما نیز باید هوشیار باشیم. انسان ها قدرتمندتر از این هستند که در جنگ با یک ویروس در آخر مقلوب شوند. این روزها همه ما با پروتکل های بهداشتی آگاهیم. پروتکل هایی که اصلی ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند. موارد بهداشتی روزانه مدام از رسانه ها تکرار می شود. این ها همه به خاطر اهمیت نجات بشر در مقابل کرونا است. دیگر همه می دانند برای این که کرونا نگیرند باید چکار کنند. البته که باز هم انگار عده ای نمی خواهند یا نمی توانند این موارد را اجرایی کنند! همان افرادی که باعث در جریان بودن چرخه انتقال کرونا تا به امروز بوده اند.

ویروس کرونا به راحتی می تواند از طریق دهان و راه تنفسی خودش را به دستگاه گوارش برساند. این ویروس می تواند در حلق انسان باقی بماند. به همین خاطر است که بسیاری پزشکان می گویند مدام نوشیدنی بخورید. مرطوب نگاه داشتن حلق باعث می شود این ویروس خطرناک نتواند کارش را شروع کند. پس راه تنفس و دهان مهم ترین و راحت ترین راهی است که این ویروس می تواند برای ابتلای ما به بیماری پیش بگیرد.

روشن است که استفاده از ماسک به گونه ای که روی بینی و دهان را بپوشاند می تواند ما را در برابر کرونا ایمن بدارد. استفاده از یک ماسک سه لایه استاندارد با همه سادگی اش مانند استفاده از سپری محکم در برابر کروناست. صدا و سیما و رسانه های دیگر در این مدت بسیار خوب عمل کرده اند. در برنامه های مختلف مدام در مورد اهمیت استفاده از ماسک صحبت می شود. این موضوع باعث شده است که مردم بیش از پیش به اهمیت این موضوع پی ببرند. دیگر کمتر کسی است که نداند بدون ماسک به راحتی ممکن است در شمار قربانیان کرونا باشد. هیچکس دوست ندارد در مقابل یک ویروس کوچک ببازد و جانش را فدا کند.

کرونا 9 برابر قوی تر شده است و ما نیز باید قوی تر باشیم

قوی تر بودن ما در مقابل ویروس کرونا می تواند معناهای مختلفی داشته باشد. اصلی ترین و مهم ترین برداشتی که می شود از این موضوع کرد رعایت موارد بهداشتی است. اگر ما بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم این ویروس نمی تواند وارد بدنمان شود. پس راهی وجود ندارد که کرونا بتواند ما را آلوده سازد. رعایت موارد بهداشتی به معنای اصلی ترین جنگ با این ویروس است. اولین و مهم ترین کاری که باید بکنیم این است که اصلا اجازه ندهیم که این ویروس به ما سرایت کند. موارد دیگر در اولویت های بعدی هستند.

ویروس کرونا 9 برابر قوی تر شده است

موضوع مهم دیگر این است که سیستم ایمنی بدنمان را قوی تر کنیم. سیستم ایمنی ماست که قرار است با این ویروس بجنگد. اگر این ویروس وارد بدن ما شود سیستم ایمنی تلاش می کند از راه های مختلف این ویروس را از بین ببرد. پس اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشیم نمی توانیم در جنگ با این ویروس پیروز شویم. در این صورت اگر کرونا وارد بدن ما شود می تواند به راحتی ما را از پای دربیاورد. پس کار دیگری که باید بکنیم این است که برای تقویت قوای بدنی خود تلاش کنیم. برای رسیدن به این مهم راه های مختلفی وجود دارد.

استفاده از خوراکی هایی مانند خرما و انجیر به عنوان تنقلات می تواند به ما کمک کند بدن قوی تری داشته باشیم. البته خوراکی های دیگری مانند شیره انگور نیز برای تقویت بدن ما مانند معجزه عمل می کنند. با کمی تحقیق می توانیم راه های زیادی برای قوی تر کردن بدنمان پیدا کنیم. این موضوع اهمیت خیلی زیادی دارد. چرا که اگر ویروس به ما سرایت کند و بدن قوی داشته باشیم احتمال بسیار کمتری وجود دارد که کرونا ما را از پای دربیاورد.

همان طور که گفتیم قوی بودن بدن نمی تواند تضمینی باشد که ما در اثر کرونا جانمان را از دست ندهیم. پس رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بسیار مهم می شود. بهتر است تمامی این موارد را رعایت کنیم. استفاده از ماسک هنگامی که از خانه خارج می شویم مهم ترین است. پس از آن باید مراقب باشیم اگر دستمان را به در و دیوار و محصولاتی در فروشگاه به هنگام خرید زدیم سریع دستانمان را ضدعفونی کنیم. شستن مداوم دست نیز در این ایام بسیار مهم است. دست نیز می تواند راه مهم دیگری برای انتقال کرونا باشد. پس باید بسیار هوشیار باشیم. بهتر است در صورت امکان از دستکش استفاده کنیم. استفاده از دستکش های غیرقابل نفوذ اولویت دارد. اما اگر چنین امکانی نداشتیم حتی می توانیم از دستکش های فریزری ساده استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *