مراقبت از دهان و دندانها

معجزه چای سبز برای دهان و دندان

چای سبز برای دهان و دندان

مدت زمان زیادی است که مردم از چای سبز به علت خواص بسیارش، استفاده میکنند ولی بیشتر مردم چای سبز را به دلیل  خاصیت طعم دهندگی آن و عاملی برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند ولی آیا میدانید که برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است؟ چای سبز حاوی انواع فلاونول‌ ها است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود. فراوان‌ ترین و قدرتمند ترین کاتچین موجود در چای سبز اپیگالوکاتچین گالات است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است. علاوه بر آن به شدت در سلامت دهان موثر است، این ماده باکتری های موثر در پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را از بین می برد. در نتیجه از خراب شدن دندان ها جلوگیری میکند. در این مطلب می خواهیم کمی در مورد تاثیر چای سبز برای دهان و دندان ها صحبت کنیم. نوشیدنی که این بار از جهت متفاوتی مورد بررسی اش قرار خواهیم داد. در زمان قدیم با آشنایی به این خواص از چای سبز برای مراقبت از دهان و دندانها استفاده می شده است.

فواید چای سبز برای دهان و دندان ها

جلوگیری از حفره های دندانی

چای سبز باکتری ها را کنترل کرده و میزان اسیدیته بزاق را کاهش می دهد. در نتیجه، از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری می کند. پلاک های دندانی نیز راهی برای ایجاد حفره های دندان و پوسیدگی هستند. حفره هایی که ترکیبات چای سبز به خوبی می تواند از تشکیل آن ها جلوگیری کنند. بسیاری از درد های دندانی زمانی آغاز می شوند که حفره ای در دندانهای شما تشکیل شود. با گرداندن چای سبز سرد دم کشیده ای که سرد شده باشد در دهان می توانید از بروز حفره های دندانی پیش گیری کنید. کافی است مقداری چای سبز دم کنید. آن را خنک نمایید. سپس به مانند دهان شویه در دهان خود بگردانید. چای سبز برای دهان و دندان ها تا این حد می تواند مفید فایده باشد. می تواند مشکل بزرگ و شایعی چون تشکیل حفره در هر کدام از دندان ها را خوبی از بین ببرد.

چای سبز برای دهان و دندان هایی خوشبو

چای سبز برای دهان و دندان خوشبو

اگر بسیار پیش می آید که دهان شما بوی نامطبوعی پیدا کند چای سبز برای شما بسیار مفید است. ترکیبات چای سبز می تواند به خوبی دهان شما را از عوامل میکروبی پاکسازی کند. میکروب ها یکی از اصلی ترین دلایلی هستند که دهان بوی بدی می گیرد. پس اگر این میکروب ها را از بین ببرید در بسیاری از موارد بو نیز از بین خواهد رفت. چای سبز برای دهان و دندان هایی خوشبو به مانند یک اکسیر عمل می کند. اکسیری که استفاده کردن از آن نیز بسیار ساده است. مقداری چای سبز دم کشیده خنک شده داشته باشید. هر شب این ترکیب جادویی را درست مثل دهانشویه در دهان خود بگردانید. به همین سادگی میکروب ها در دهان شما کشته می شوند. پس از مدتی استفاده متوجه خواهید شد که دهان شما دیگر بوی نامطبوعی به خود نمی گیرد.

با چای سبز خمیر دندان سفید کننده بسازید

کمی چای سبز دم کرده خنک شده را با جوش شیرین مخلوط کنید. مقدار جوش شیرین و چای سبز باید به اندازه ای باشد که به صورت خمیری در بیاید. این خمیر را بر روی دندان های خود بکشید. درست مثل یک خمیردندان می توانید با این خمیر طبیعی دندانهایتان را مسواک بزنید. به همین سادگی می توانید ترکیبی درست کنید که جرمها را از روی دندانهای شما پاک می کند. ترکیبی که بدون آسیب زدن به مینای دندان شما به پاکسازی جرمها کمک خواهد کرد.

چای سبز برای دهان و دندان هایی سالم

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، از بدن در مقابل تخریب سلولی و رشد بدخیم تومور مراقبت می کنند. یکی از یافته های دیگر درمورد چای سبز تاثیر آن در کاهش زخم ها و آسیب های پیش از سرطان در دهان است. پس اگر می خواهید همیشه دهانی سالم داشته باشید از چای سبز غافل نشوید. نوشیدن یک استکان چای سبز در روز خطر بسیاری از سرطان ها چون سرطان و مشکلات دهان را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *