مراقبت از دهان و دندانها

چند بار در روز مسواک بزنیم

چند بار در روز مسواک بزنیم

اصلی ترین کاری که برای سلامت نگهداشتن دندان هایمان باید انجام دهیم مسواک زدن هر روز و مستمر است. همه ما باید هر روز دندان هایمان را تمیز کنیم. در غیر این صورت سفیدی و درخشش خود را از دست می دهند. هم چنین اگر به اندازه آن ها را تمیز نکنیم لایه ای از جرم روی آن ها جمع می شود. این لایه علاوه بر این که دندان ها را زشت می کند باعث آسیب های جدی به دندان می شود. آسیب هایی که پوسیدگی و خرابی ریشه دندان برخی از آن ها هستند. اما باید چند بار در روز مسواک بزنیم تا از این آسیب ها در امان بمانیم. طبیعتا شست و شوی بیش از حد دندان نیز توصیه نمی شود. چرا که باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

این که دقیقا چند بار در روز مسواک بزنیم کمی به خوراکی هایی که می خوریم هم بستگی دارد. به طور مثال پس از خوردن خوراکی هایی مثل پرتقال و نوشابه گازدار توصیه می شود دهان خود را آب بکشید. کمی آب در دهان خود بگردانید و بیرون بریزید. اما می خواهیم به صورت کلی تر صحبت کنیم. این که با توجه به خوراکی های طبیعی و عادی که تقریبا هر روز می خوریم بهتر است چند بار مسواک زده شود. ببینید یک میانگین کلی وجود دارد. دندان پزشکان توصیه می کنند که دوبار در روز مناسب است. یک بار پس از صرف ناهار و یک بار پس از صرف شام برای تمیز کردن دندان ها و شست و شو با خمیردندان کافی است. بیش از حد وسواس به خرج ندهید. می توانید در زمان های دیگر نیز از قرقره کردن آب و این جور روش ها برای یک شست و شوی ساده استفاده کنید.

یک مسواک خوب داشته باشید. مسواکی که هنگامی که آن را در دست می گیرید با آن راحت باشید. موضوع راحت بودن کمی سلیقه ای است. اما مقدار زیادی از آن هم به استاندارد بودن آن در زمان تولید بستگی دارد. به طور مثال مسواک اورال بی یکی از راحت ترین مسواکها در بین مردم است. بیشتر مردم با مسواک های Oral-B راحت هستند. این مسواکها برس هایی با زاویه های استاندارد هم دارند. موضوع بعدی هم این است که سوال چند بار در روز مسواک بزنیم را در مورد دندانهای عادی بررسی کردیم. اگر دندانهای شما اورتودونسی شده است باید در مورد تعداد مسواک زدنهایتان با پزشکتان مشورت کنید. همچنین اگر دندانهای کامپوزیت شده و ایمپلنت شده دارید بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *