اخبار و مقالات کرونا

بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا کدام است؟

بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا

همه می دانیم که کرونا ویروس، این بیماری خطرناک از طریق تماس دست با اشیا و اماکن آلوده به ما سرایت می کند. به همین دلیل لزوم استفاده از دستکش دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما چه دستکشی بهتر است؟ اگر در مورد دستکش ها تحقیق کرده باشید انواع مختلفی دارند. بدیهی است که مشخصات و کاربرد آنها نیز متفاوت است. در این مقاله در این باره صحبت خواهیم کرد که بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا کدام است و چرا نباید از دستکش های دیگر استفاده کرد.

کرونا | بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا

ویژگی های بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا

عدم نفوذ ویروس

کرونا ویروس بسیار خطرناکی است. به راحتی می تواند راه خود را برای سرایت به بدن ما پیدا کند. پس باید دستکشی را انتخاب کنید که نفوذ ناپذیر باشد. بسیاری از دستکش های عمومی مانند دستکش نخی این ویژگی را ندارند. ویروس به راحتی می تواند از بافت یک دستکش نخی عبور کرده و خود را به دستان شما برساند. از آنجا هم که دست پر از خطوط است می تواند مدتی در آنجا زندگی کند. سپس از طریق تماس دست با صورت و دهان یا بینی وارد بدن شده و شما را آلوده می کند.

به سراغ دستکش های پزشکی بروید

پزشکان با افراد آلوده و بیمار زیادی سر و کار دارند. لوازم پزشکی معمولا دارای ویژگی هایی است که پزشک را از آلودگی های باکتریایی و ویروسی حفظ می کند. پس برای انتخاب دستکشی که از شما در برابر کرونا محافظت کند باید به سراغ دستکش های پزشکی بروید. دستکش های پزشکی نیز در انواع مختلفی هستند. انتخاب این دستکش ها نسبت به دستکش های عمومی در شرایط شیوع کرونا بسیار بهتر است.

دستکش لاتکس بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا

بهترین دستکش برای پیشگیری از کرونا لاتکس است. دستکش های لاتکس برای مصارف و استفاده های پزشکی و درمانی ساخته شده اند. بافت این دستکش ها به گونه ای است که ویروس نمی تواند از آن عبور کند. به همین دلیل است که جراحان نیز در اتاق عمل از آن استفاده می کنند. دستکش های لاتکس انعطاف پذیری بسیار خوبی هم دارند و کار کردن با آنها راحت است. همچنین دقت کار شما را کمتر نمی کنند. یعنی حس لامسه کمتر نمی شود. به راحتی می توانند با یک دستکش از نوع لاتکس کارهای دقیق خود را انجام دهید. خرید دستکش لاتکس بهترین انتخاب دستکش برای حفاظت از ویروس های خطرناکی چون کرونا است. دستکش های دیگری چون دستکش وینیل و دستکش نیتریل نیز وجود دارند. اگر به لاتکس حساسیت دارید می توانید از آنها استفاده کنید. اما بهترین انتخاب لاتکس است.

محصولات خود را از جاهای معتبر بخرید

مواظب باشید. ممکن است خیلی افراد سودجو بخواهند محصولی را به اسم محصول دیگر به شما بفروشند. سعی کنید برای خرید دستکش و دیگر محصولات مراقبت از کرونا به جاهایی بروید که مجوز فروش این محصولات را دارند. داروخانه ها و شرکت های ارائه دهنده تجهیزات پزشکی بهترین ارائه دهندگان این محصولات هستند. چرا که نمی توانند محصول بی کیفیت را به فروش برسانند. خرید از دست فروش و سوپرمارکت ها را فراموش کنید. یک انتخاب غلط ممکن است شما را در لیست آلوده شدگان این ویروس قرار دهد. 

آیا استفاده از دستکش کافی است؟

استفاده از دستکش بسیار مهم است. اما کافی نیست. دستکش مهم است چرا که وقتی بیرون از خانه هستید ممکن است دست شما با وسایل آلوده تماس پیدا کند. هنگام خرید از سوپر مارکت، برداشت از خودپرداز، برای ایستادن در اتوبوس و.. از دستان خود استفاده می کنید. پس عدم استفاده از دستکش بسیار خطرناک است. دلیل این که تاکید می شود دستکش مهم است این است که دستان شما ممکن است به لباس و صورت شما برخورد کند و درصورتی که آلوده باشد شما را مبتلا خواهد کرد. اما همچنان مهم ترین راه نفوذ این ویروس از طریق دهان و بینی و مجرای تنفسی است. پس استفاده از ماسک نیز ضرورت دارد. همان طور که از طریق صدا و سیما و مراکز اخبار کرونا اعلام شده است ماسک های یکبار مصرف سه لایه احتمال آلودگی را بسیار پایین می آورند. ماسک سه لایه در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین ارائه تجهیزات پزشکی قابل دسترس است. ماسک های سه لایه در انواع ماسک جراحی و ماسک پرستاری وجود دارند. تنها تفاوت این ماسک ها در بندی یا کشی بودن آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *