اخبار و مقالات کرونا

آیا کودکان به ماسک نیاز دارند؟

کودکان هم به ماسک نیاز دارند

ویروس کرونا ما را نسبت به کودکان و دیگر اعضای خانواده نگران کرده است. همه ما دوست داریم از اعضای خانواده مان و دیگر کسانی که دوست داریم محافظت کنیم. در دوره قبلی کرونا تقریبا کودکی در بین مبتلایان دیده نمی شد. اما در دوره جدید کودکان زیادی قربانی کرونا شدند. این باعث شد که به طور جدی تر اعلام شود که کودکان هم به ماسک نیاز دارند و باید برای آنها هم از ماسک مناسب استفاده کرد. 

کودکان بالای دو سال به ماسک نیاز دارند. اگر کودک بالای دو سال دارید با خرید ماسک کودک مناسب از او در برابر ویروس کرونا محافظت کنید. دقت کنید که کودکان نیز به ماسک حرفه ای نیاز دارند. بهتر است از ماسک سه لایه استفاده کنید. این ماسک ها از سه لایه پارچه بدون بافت ساخته می شوند. دو لایه اسپان باند و یک لایه اسپان باند در این ماسک ها استفاده می شود. ویروس توانایی عبور از بافت این ماسک ها را ندارد. ماسک های کودکانه پزشکی از نظر ساختار اصلی شبیه به ماسک های معمولی بزرگسال هستند. تنها تفاوت این ماسک ها در اندازه ماسک است. اندازه ماسک کمی کوچک تر طراحی شده است. به گونه ای که مناسب چهره کوچک کودکان عزیز است. همچنین طول کش کمی کوتاه تر است. ماسک های کودکانه پزشکی و طبی به شکل ساده سفید و آبی و گاها عروسکی در بازار یافت می شوند. برای خرید ماسک مرغوب به مراکز معتبر مانند شرکت های تجهیزات پزشکی و داروخانه ها مراجعه کنید.

سعی کنید از ماسک های زیبا و عروسکی که فاقد استانداردهای پزشکی هستند استفاده نکنید. از روش های تربیتی مناسب برای تشویق کودکان به استفاده از ماسک استفاده کنید.

کودکان هم به ماسک نیاز دارند

اگر کودک شما به هر دلیلی نسبت به ماسک مقاومت می کند سعی کنید او را در خانه نگهداری کنید. بهتر است کودک خود را بدون ماسک بیرون نبرید. چرا که کودکان قدری نیز کنجکاو هستند. مرتب به این طرف و آن طرف می روند. ممکن است دستان خود را به جاهای آلوده عمومی بزنند. سپس تماس دست آلوده می تواند باعث آلودگی آنها به ویروس کرونا شود.

توجه کنید که حتی اگر کودک شما ماسک دارد باید بسیار مراقب او باشید. چرا که همان طور که گفته شد کودکان بسیار ممکن است دست خود را به میله اتوبوس، اجناس فروشگاه و… بزنند. ممکن است در هر تماس دست ویروس کرونا باعث بیماری این عزیزان معصوم شود. پس حتی با ماسک هم بسیار مراقب حرکات آنها در زمان بیرون از خانه بودن شوید.

متاسفانه در بین آمار جدید تعداد زیادی از کودکان نیز وجود دارند. بسیار دردناک است که کودکان کم سن زیادی تا به حال قربانی کرونا شده اند. پس تا جای ممکن برای کودکانتان از ماسک و تجهیزات مراقبت از کرونا استفاده کنید. تا جایی که می توانید از آنها بخواهید در خانه بمانند. اگر نمی توانید برای خرید بیرون بروید و آنها را در خانه بگذارید بهتر است از روش های خرید آنلاین استفاده کنید. بسیاری از فروشگاه ها در این روزها خدمات ارسال بسیاری از کالاها را در محل ایجاد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *