اخبار و مقالات کرونا

نکاتی برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا

مراقبت از کودکان در برابر کرونا

ویروس کرونا برای ما در هر سنی که باشیم می تواند خطرناک باشد. تا به حال افراد خیلی زیادی در سنین مختلف از کودک و خردسال تا سال خورده اعم از خانم و آقا جان خود را از دست داده اند. پس مراقبت از خود در برابر این ویروس بسیار مهم است. در این مطلب می خواهیم کمی به نکاتی برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا بپردازیم. مواردی که به ما کمک می کند بیشتر از کودکانمان در این دوران سخت و خسته کننده مراقبت کنیم.

موارد ساده برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا

تا حد ممکن کودکان را در فضای امن خانه نگاهدارید

همان طور که می دانید ماندن در خانه و قرنطینه خانگی بهترین راه برای حفظ سلامتی در این ایام است. این موضوع برای کودکان نیز اهمیت دارد. برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا باید تا جایی که می توانیم آنها را در خانه بگذاریم. بهتر است تا می توانیم از رفت و آمدهای اضافی پرهیز کنیم. برای خرید و انجام امور ضروری نیز کودکان را با خود نبریم. او را نزد یکی از اعضای خانواده در خانه بگذاریم تا در این مدت او را سرگرم کند. به این ترتیب خطرات فراوان خارج از محیط خانه نیز از او دور می ماند.

ماسک کودک استاندارد تهیه کنید

ّمراقبت از کودکان در برابر کرونا با ماسک خوب

راه های انتقال ویروس کرونا برای همه به یک شکل است. پس همه ما ملزم به استفاده از ماسکهایی با استانداردهای لازم هستیم. کودکان نیز باید مثل ما ماسک داشته باشند. برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا نیز مانند مراقبت از خود باید ماسک داشته باشیم. حضور کودکان بدون ماسک در بیرون از خانه بسیار می تواند خطرناک باشد. بهتر است در انتخاب یک ماسک مناسب برای بچه ها دقت لازم را داشته باشیم. مهم است که ماسکی که برای این عزیزان تهیه می کنیم نیز از لایه های اسپان باند و ملت بلون تشکیل شده باشد. از خرید ماسکهایی که تنها تزئینی هستند در این مدت برای کودکان پرهیز کنید. ماسکهای رنگارنگ پارچه ای به هیچ وجه در این ایام نمی تواند از بچه ها در برابر این ویروس بسیار خطرناک مراقبت کند.

در بیرون از خانه مواظب او باشید

بیشتر کودکان کنجکاو و بسیار بازیگوش هستند. اگر در این زمان مجبور هستید کودکتان را از خانه خارج کنید مواظب باشید تا او با سطوح آلوده تماس پیدا نکند. کودکان مانند ما شاید نتوانند خطرات زیاد کرونا را درک کنند. به طور مثال هنگامی که مجبور به سفر با اتوبوس هستید ممکن است کودک شما دست خود را میله اتوبوس بزند. مواظب باشید و در صورتی که این اتفاق افتاد به صورت مستمر دستان او را ضدعفونی کنید. به این ترتیب خطرات احتمالی را خیلی کمتر می کنید. برای افزایش مراقبت از کودکان در برابر کرونا همیشه یک ضدعفونی کننده همراه داشته باشید. در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

کمی به کمک داستان های کودکانه او را آگاه کنید

مراقبت از کودکان در برابر کرونا با آگاهی

اگر کودک شما کمی با کرونا آشنا شود راحت تر تحمل استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده را خواهد داشت. به کمک داستان های کودکانه می توانید آگاهی کمی به او بدهید. به این ترتیب او راحت تر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند. به طور مثال می توانید در بازی برای عروسک های او ماسک بزنید. همچنین به او بگویید عروسک ها ماسک زده اند تا همیشه سالم باشند. کودکان تقریبا در این مدت خیلی از این آگاهی ها را پیدا کرده اند. با داستان ها و بازی های جالب می توانید تحمل این دوران را برای او راحت تر کنید. این آگاهی ها برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا بسیار به کمک شما خواهد آمد. چرا که خود او بدون اجبار ماسک خواهد زد و موارد دیگر را رعایت می کند. البته توجه کنید که باعث ترس زیاد او نشوید.

مراقبت از کودکان در برابر کرونا با ایجاد فضایی شاد

تنها مراقبت فیزیکی نیست که در این زمان اهمیت دارد. بلکه باید مراقب ذهن و فکر کودک خود باشیم. علت اصلی تشدید خیلی از بیماری ها اعصاب ناآرام است. سعی کنید مدام اخبار منفی و بدگویی نکنید. کودک شما در این صورت این موارد منفی را خیلی بیشتر جذب خواهد کرد. در تلاش باشید تا همیشه فضای شادی داشته باشید. مدام خبرهای منفی را تکرار نکنید. این دوران برای همه سخت و خسته کننده است. با تکرار اخبار منفی هیچ کمکی به بهبود شرایط نخواهید کرد. در این مدت مراقب ذهن کودکتان باشید. با او بازی کنید و سرگرمی های شادی برای او در نظر بگیرید. چرا که مانند گذشته نمی تواند به پارک و سینما برود یا در کوچه و خیابان بدود. با وقت گذاشتن بیشتر برای او در این دوران جای خالی این نداشته ها را تا حدی کمتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *