اخبار و مقالات کرونا

کودکان از چه سنی ماسک بزنند

کودکان از چه سنی ماسک بزنند

حتما شما هم متوجه شده اید که کرونا سن و سال نمی شناسد. این ویروس خطرناک تا به حال افرادی با سنین مختلف از کودک تا پیر و میانسال را قربانی خود کرده است. در پیک اول کرونا گمان می شد که کودکان به این ویروس مبتلا نمی شوند. خیلی ها می گفتند این ویروس تنها میانسالان و افراد مسن را قربانی خود می کند. اما تجربه تلخ چیز دیگری را نشان داد. کودکان و افراد خردسال زیادی نیز در شمار مبتلایان دیده شدند. پس نشان داده شد که کودکان را نیز باید در برابر کرونا ایمن کنیم. کودکان و خردسالان نیز مانند دیگران ممکن است قربانی این ویروس باشند. سوال این است که کودکان از چه سنی ماسک بزنند و آیا ماسک زدن برای آنها خیلی مهم است یا خیر. در این مطلب به بررسی بیشتر این سوال خواهیم پرداخت.

طبق گفته وزارت بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد که کودکان نیز حتما باید از ماسک استفاده کنند. وی در پاسخ به این سوال که پرسیده شد کودکان از چه سنی ماسک بزنند توضیح بیشتری داد. طبق گفته وی تمامی کودکانی که بالای دو سال دارند باید از ماسک استفاده کنند. در غیر این صورت ممکن است آنها نیز در شمار قربانیان باشند. پس از این که رسانه ها نیز به صورت رسمی در مورد اهمیت مراقبت از بچه ها صحبت کردند این موضوع کمتر فرهنگ سازی شد. به گونه ای که امروز دیگر بیشتر خانواده ها مراقب فرزندشان هنگامی که از منزل خارج می شود هستند.

کودکان از چه سنی ماسک بزنند

سوال دیگری که ممکن است مطرح شود نیز این است که آیا ماسک مناسب بچه ها با ماسک های بزرگسالان یکی است؟ آیا می توان از همان ماسک ها استفاده کرد یا خیر. باید گفت همان طور که مانند گفته های پیش می دانیم بهترین و مناسب ترین ماسک برای پیشگیری از کرونا ماسک سه لایه است. این نوع ماسک ها همین ماسک هایی هستند که همه ما دیده ایم. ماسک های یکبار مصرفی که سه لایه دارند. این ماسک ها به وسیله بند یا کش روی صورت قرار می گیرند. ماسک کودکان نیز باید همین ساختار متشکل از سه لایه را داشته باشد. تنها تفاوت ماسک های مناسب کودکان در اندازه آن است. ماسک کودک اندازه ای کوچکتر از ماسک های بزرگتر ها دارد. به همین دلیل کودک در استفاده از آن راحت تر خواهد بود.

با افزایش تولیدات داخلی در مورد ماسک های مناسب کودکان این روزها این ماسک ها نیز در دسترس قرار گرفته اند. به راختی می توان این ماسک ها را در داروخانه ها و دیگر مراکز عرضه مجاز این محصولات خریداری کرد. اندازه این ماسک ها کمی از ماسک های عمومی که برای بزرگترها تولید می شود کوچکتر است. به گونه ای که مناسب صورت کوچک بچه ها باشد. اندازه کش نیز کوتاهتر و استاندارد است. به صورتی که کودکان راحت می توانند از آن استفاده کنند.

خوشبختانه امروز دیگر همه می دانند که کودکان از چه سنی ماسک بزنند و این اتفاق بسیار خوبی بوده است. بیشتر خانواده ها از فرزندانشان با خرید ماسک های استاندارد محافظت می کنند. اکنون دیگر احتمال مرگ و میر کودکان کمتر شده است. البته که با تعطیلی مدارس نیز این آمار کاهش بسیار زیادی داشته است. چرا که کودکان قدری هم بازیگوش هستند. ممکن است به دلیل انرژی زیادی که دارند و خسته شدن از ماسک ها و دستکش ها خدای ناکرده به این ویروس مبتلا شوند. به همین دلیل باید بسیار مراقب آنها بود. خانواده ها باید مواظب باشند که تا حد امکان بچه ها را با خودشان بیرون نبرند. اگر هم این اتفاق افتاد کودک حتما از ماسک استفاده کرده باشد. همچنین توجه کنند که کودک آنها دستکش را مواظب به این طرف و آن طرف نزند.

کودکان از چه سنی ماسک بزنند

اهمیت ماندن در خانه و به حداقل رساندن رفت و آمدها تقریبا هر روز از رسانه ها و تلوزیون تکرار می شود. این موضوع و در قرنظینه بودن تنها برای بزرگترها نیست. همانطور که گفته شد کودکان نیز از آسیب کرونا ویروس در امان نیستند. پس آنها نیز باید سعی کنند تا جای ممکن در خانه بمانند. اگر می توانیم کودکمان را نزد مادربزرگ و پدربزرگش بگذاریم و خود به خرید برویم بسیار عالی تر است. همچنین سعی کنیم تنها یک نفر به خرید برود و مایحتاج خانواده را خریداری نماید. این روزها فروشگاه های آنلاین نیز در حال خدمات رسانی هستند. می توانیم به راحتی هر چیزی را که می خواهیم به صورت آنلاین خریداری نماییم. با اینکار تا مقدار خیلی زیادی احتمال ابتلا به کرونا را پایین می آوریم. شاید این حرکت کوچک ما زنجیره انتقال کرونا را کمتر کند.

در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از محصولاتی مانند ماسک و دستکش تنها راه ممکن است. تنها راهی که می توانیم از خود و عزیزانمان مراقبت کنیم و خطر ابتلا به کرونا را کاهش بدهیم. اگر همه همکاری کنیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم زنجیره انتقال این ویروس خطرناک متوقف می شود. پس کمتر شاهد مرگ و میرها و شنیدن این اخبار منفی خواهیم بود. هرکدام از افرادی که به خاطر ابتلا به کرونا جان می سپارند عزیز خانواده ای هستند. با عدم رعایت موارد بهداشتی ممکن است ما به جای آنها باشیم. پس بهتر است بسیار مراقب باشیم. خیلی از ما فکر می کنیم خطر مانند دیگران است. هیچکس فکر نمی کند ممکن است خود یا اطرافیانش را به خاطر کرونا از دست بدهد. پس با جدی گرفتن و رعایت همین موارد ساده ای که بیشترمان هم می دانیم می توانیم از این خطر جدی رهایی یابیم. به امید این که هیچیک از ما داغدار عزیزش به خاطر ابتلا به کرونا ویروس نباشد. به امید سلامتی و گذر از این روزگاران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *