اخبار و مقالات کرونا

به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونا در کشور

آژیر قرمز کرونا

متاسفانه در چند روز اخیر خبرهای خوبی در مورد وضعیت کرونا به دستمان نرسیده است. در بسیاری از شهرهای کشورمان آژیر قرمز کرونا به صدا در آمده است. و این نشان از پیشرفت بسیار شدید کرونای امیکرون در کشور دارد. تقریبا می شود گفت سرعت پیشرفت کرونا در پیک پنجم در همه شهرها به یک اندازه است. اما بدیهی است که سرعت و خطر پیشرفت آن در شهرهای پر جمعیت می تواند بیشتر باشد. اما به دلیل عدم رعایت پروتکلها و یا رعایت حداقلی آن ها در شهرستان ها در این مناطق نیز وضعیت بدی به وجود آمده است. شهرهای ایران که روی نقشه کرونایی به رنگ آبی در آمده بود به رنگ قرمز تغییر رنگ داده اند. وزارت بهداشت اخبار تازه ای منتشر کرده است که نشان می دهد تعداد شهرهای قرمز از 120 شهر به 247 شهر بیشتر شده است. بر اساس همین مستندات 112 شهر در وضعیت نارنجی و 89 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آژیر قرمز کرونا به صدا درآمد. در زمانی که به طور کامل رنگ آبی از رنگ بندی کرونایی کشور پاک شده است. و این بسیار غم انگیز است. در زمانی که همه چیز داشت خوب پیش می رفت به یک باره همه چیز تغییر کرد. نمودارهای نزولی به یکباره صعودی شدند. در 24 ساعت گذشته (22 تا 23 بهمن) تعداد ۳۱ هزار و ۲۴۷ بیمار کرونایی جدید در کشور شناسایی شده اند. و این آمار یک زنگ خطر جدی می باشد. با توجه به بالا بودن بسیار زیاد سرعت سرایت این ویروس، واکسن زدن اهمیت بالایی دارد. و تاکید می شود که همه دزهای اول تا سومشان را تزریق کنند. در غیر این صورت وضعیت می تواند از این هم خیلی بدتر باشد. وزارت بهداشت گفته تا کنون ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر دز سومشان را هم تزریق کرده اند. یعنی هنوز هم 50 میلیون نفر واکسن نزده اند. و خطر کرونا برای این افراد بسیار است.

بارها و بارها در این چند روز اخیر تکرار شده که مردم پروتکلهای بهداشتی را کنار نگذارند. اما متاسفانه در کوچه و خیابان خیلی ها نه تنها هیچ ماسکی نمی زنند بلکه دود سیگارشان را نیز به صورت دیگران فوت می کنند. این بیخیالی شدید می تواند آژیر قرمز کرونا را بار دیگری به صورت ممتد به صدا در بیاورد. اگر با این سرعت پیش برویم کل کشور قرمز رنگ می شود. وزارت بهداشت تاکید کرده مردم به یک ماسک سه لایه اکتفا نکنند. به خصوص در جاهای شلوغ از دو ماسک بر روی هم استفاده کنند تا در امان بمانند. همچنین در اماکن عمومی و پس از لمس سطوح پر خطر مرتب دستان خود را ضدعفونی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *