پوست، مو و زیبایی

آب داغ با پوست ما چه می کند

آب داغ دشمن پوست

شاید در جاهای مختلف مطالبی را در مورد فواید و مضرات آب داغ خوانده باشید. البته که باید بگوییم که روی صحبت ما در این مطلب پیرامون موضوع آب خیلی گرم یا داغ و ارتباط آن با سلامت پوست است. هرگز نمی خواهیم در مورد آب خوراکی و تاثیر آن در مورد سلامت صحبت کنیم. می خواهیم بدانیم که استحمام کردن با آبی که دمای خیلی زیادی داشته باشد می تواند چه عواقبی داشته باشد. حقیقت این است که آب داغ دشمن پوست است و می تواند عواقب جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. پس هرگز نباید در حمام دمای آب را خیلی زیاد کنیم. چنین آبی می تواند به شدت به پوست ما آسیب وارد کند. می تواند باعث شود که پوست ما خیلی زود پیر و چروکیده شود. در ادامه کمی بیشتر در این باره صحبت می کنیم.

چرا آب داغ دشمن پوست است

باعث از دست رفتن آب پوست می شود

قانون تبخیر خیلی ساده است. اگر آب در محیطی با دمای بیشتر باشد پس از مدتی به بخار تبدیل می شود. کم کم سعی می کند حرارت را از محیط جذب کند و دمای خودش را بالاتر ببرد. سپس در زمانی که دمایش افزایش پیدا کرد به بخار تبدیل می شود. در بدن ما  نیز آب زیادی وجود دارد. این آب در هر اندامی وجود دارد. و وجودش هم خیلی مهم است. اگر از دست برود سلامتی ما دچار مشکل می شود. برای سلامتی پوست هم آب خیلی مهم است. اگر با آب داغ و خیلی گرم حمام کنیم به دلیل قانون تبخیر ساده ای که توضیحش دادیم آب پوست تبخیر می شود. یکی از دلایلی که آب داغ دشمن پوست است هم همین موضوع است. به سادگی باعث می شود همان آبی هم که در پوست شما وجود دارد از دست برود. از دست دادن آب یا همان دهیدراته شدن پوست یکی از بسترهای مهمی است که پوست را به سمت پیری می برد. پوست کم آب به تدریج پیر و چروکیده می شود.

اگر تا به حال با آب خیلی داغ حمام می کردید هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید. چرا که می تواند پوست شما را به شدت کم آب کند. برای جبران کم آبی نیز از محصولات آبرسان استفاده کنید. سرمهای آبرسان می توانند به سرعت پوست شما را هیدراته کنند. یکی از محصولات خیلی خوب در این زمینه به پیشنهاد ما سرم آبرسان نوتروژینا مدل کپسولی است. این محصول به سرعت و خیلی عمیق در پوست اثر می کند. و تمامی لایه های پوست را هیدراته می نماید.

آب داغ دشمن پوست خشک

آب داغ دشمن پوست خشک

اگر پوست شما خشک باشد و به طور ارثی و ژنتیکی چنین پوستی دارید آب داغ برای شما از دیگران ضررهای دیگری دارد. چرا که باعث می شود پوست شما خشک و خشک تر شود. اگر حتی کمی پوستتان خشک است حمام کردن با آب داغ و دمای زیاد باعث به وجود آمدن خشکی هایی به شکل زخم می شود. اگزما و خشکی های شدید در اثر آب داغ بدتر می شوند. آب داغ دشمن پوست خشک است. می تواند همان آبی را که دارد هم از آن بگیرد. و پس از مدتی باعث مشکلات حاد شود. پوستی که از شدت خشکی پاره می شود و خون می آید می تواند در اثر استحمام با آب بسیار داغ به وجود بیاید. پوستی که آن قدر خشک است که به شدت ضخیم شده است نیز می تواند به خاطر آب خیلی داغ به وجود بیاید.

چربی های پوست را از بین می برد

آب داغ دشمن پوست

اگر پوست شما به صورت ارثی چرب است توجه داشته باشید که هرگز به سراغ آب داغ نروید. خیلی از افرادی با نوع پوست چرب دلشان می خواهد از شر این چربی ها خلاص شوند. این افراد گاهی آن قدر پوستشان را می شویند و عمیق می شویند که پوستشان به شدت دچار آسیب می شود. توجه کنید که آب داغ دشمن پوست است. هیچ پوستی نباید با آب داغ شسته شود. و حمام کردن با آبی که خیلی داغ باشد برای هیچ کس (با هر نوع پوستی) توصیه نمی شود. آب داغ پوست را به شدت می شوید. اگر بخواهید تجربه کنید و حق مطلب را متوجه شوید می توانید موضوع شستن ظرف ها را در نظر بگیرید. زمانی که آبی خیلی گرم روی یک بشقاب چرب می ریزیم چربی خیلی زود از آن شسته می شود. گویی که به سرعت رد می شود و بشقاب را ترک می کند. این اتفاق در مورد پوست هم می افتند. توجه کنید که پوست شما شامل چربی هایی است که همه آن ها هم مضر نیستند. خیلی از چربی ها از نوع اساسی هستند و پوست به آن ها وابسته است. اگر این چربی ها از بین بروند پوست ما آسیب می بیند.

باعث کاهش تولید کلاژن می شود

آب داغ دشمن پوست

طبق آزمایشات و تحقیقاتی که به عمل آمده است پوست ما به شدت به آب داغ واکنش نشان می دهد. آب داغ دشمن پوست است و سلول های پوستی پس از تماس با آب داغ به شدت تغییر عملکرد می دهند. یکی از اتفاقات مهم هم همین است که تولید و یا ترشح ماده مهمم کلاژن در پوست به شدت کم تر می شود. و این یعنی شروع مشکلاتی مانند چین و چروک و شروع پیدایش لکه های پوستی. وقتی پوست ما کلاژن نداشته باشد نمی تواند سلول های قدیمی اش با سلول های تازه تر جایگزین کند. یعنی بازسازی پوست به توقف می انجامد. و همین اصلی ترین دلیلی است که حمام کردن با آب داغ را باید فراموش کنیم. کسانی که به پوستشان حساس هستند و دوست ندارند پوستی پیر داشته باشند نباید با چنین آبی حمام کنند. حمام آب داغ پوست را پیر و دچار چین و چروک های حتی شدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *