عمومی

روغن های گیاهی برای تقویت رشد مو

تقویت موی سر

امروزه به دلایل مختلف ریزش مو در خانم ها و آقایان زیاد شده است. ریزش مو دلایل مختلفی دارد. برخی از این موارد سبک نادرست زندگی هستند. خوراکی هایی که مصرف می کنیم کیفیت کافی ندارند. همچنین به مواد مفید علاقه ای نداریم. برای تقویت رشد مو داروهای زیادی وجود دارد. اما بسیاری از این داروها تاثیر کوتاه مدت دارند. یعنی با قطع دارو ریزش مو دوباره شروع می شود. همچنین بسیاری از این داروها دارای مواد شیمیایی مضر نیز هستند. به همین دلیل راه های تقویت رشد مو به صورت طبیعی را برای شما گرد آوری کرده ایم. در ادامه با مواد خوراکی مفید برای تقویت رشد مو بیشتر آشنا می شویم.

خوراکی های مفید برای تقویت رشد مو

روغن زیتون

روغن زیتون | تقویت رشد مو

روغن زیتون دارای مواد بسیار مفید برای تقویت رشد مو می باشد. ویتامین های مفید برای ساقه و ریشه مو در این روغن طبیعی وجود دارد. شاید شنیده باشید که قدیمی ها از روغن زیتون برای چرب کردن موها استفاده می کردند. همچنین شاید دیده باشید که مادربزرگ ها شب ها به موهای خود روغن زیتون زده باشند. بله روغن زیتون برای تقویت ریشه مو بسیار مفید است. به این منظور کافی است که مقداری روغن زیتون در یک کاسه بریزید. سپس انگشتان خود را در آن فرو ببرید و کف سر خود را با آن چرب کنید. ماساژ پوست کف سر با روغن زیتون باعث تقویت رشد مو می شود. همچنین ریشه موها را نیز تقویت می نماید. روغن زیتون چربی کف سر را تامین می کند. همچنین برای درمان شوره سر خشک نیز بسیار مفید است.

روغن کرچک

روغن کرچک | تقویت رشد مو

یک روغن گیاهی دیگر که برای تقویت رشد مو مفید است روغن کرچک می باشد. روغن کرچک بسیار چرب است. چربی های این روغن برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو بسیار مفید هستند. در روغن کرچک اسیدهای چرب امگا9 وجود دارد. همچنین غنی از ویتامین E می باشد. به همین دلیل ماساژ کف سر با روغن کرچک از قدیم برای تقویت رشد مو تجویز می شد. در طب سنتی استفاده از این روغن برای پرپشت شدن موها بسیار توصیه شده است. به این منظور شب قبل از خواب کف سر خود را با روغن کرچک ماساژ دهید. اجازه دهید تا صبح روی موها بماند. صبح به حمام بروید و موهای خود را شستشو دهید. به تدریج به اعجاز این روغن گیاهی پی خواهید برد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل | تقویت رشد مو

نارگیل یک میوه بسیار مفید برای پوست و مو است. از ترکیبات نارگیل کرم های مرطوب کننده پوست ساخته می شود. همچنین بسیاری شامپو های دارویی برای مو از ترکیبات نارگیل ساخته می شوند. از این میوه معجزه آسا روغن نارگیل گرفته می شود. این روغن جادویی حاوی ویتامین های B، C و E می باشد. همچنین روغن نارگیل با کلسیم و منیزیم غنی شده است. حتی آهن، فسفر، سلنیوم و بسیاری مواد مغذی مو در این روغن گیاهی نهفته است. استفاده از روغن نارگیل در کتاب ابن سینا به منظور تقویت رشد مو توصیه شده است. ابن سینا برای جلوگیری از ریزش مو نیز از ترکیبات روغن نارگیل بسیار استفاده می کرده است.

روغن کنجد

روغن نارگیل | تقویت رشد مو

استفاده از روغن کنجد نیز برای تقویت رشد مو مفید می باشد. اگر دقت کرده باشید بزرگترهای ما از محصولات کنجد در برنامه غذایی خود زیاد استفاده می کردند. آنها موهایی پرپشت داشتند. زیرا کنجد حاوی مواد معدنی و اسید های چرب مفید برای تقویت رشد مو می باشد. استفاده از این روغن گیاهی برای حفظ رنگ موها نیز توصیه شده است. 

ترکیب روغن کنجد و ژل آلوئه ورا یک داروی گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو است. مقدار 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید. این ترکیب را روی پوست سر خود بزنید و با نوک انگشتان ماساژ دهید. اجازه دهید 40 دقیقه روی سر شما بماند. سپس موهای خود را آبکشی و خشک نمایید. این ترکیب به تدریج موجب تقویت رشد موی سر شما خواهد شد.

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه | تقویت رشد مو

قدیمی ها معتقد بودند که سیاه دانه بر هر درد بی درمان دواست. زیرا این دانه گیاهی خواص بی شماری دارد. اگر بخواهیم در مورد این دانه گیاهی مطلب بنویسیم کتابی قطور می شود. سیاه دانه برای تقویت رشد مو بسیار مفید است. همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می کند. زیرا حاوی موادی است که موجب بازسازی رنگ دانه های مو می گردد.

جهت تقویت رشد مو با سیاه دانه کافی است هر روز پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. سپس بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی پوست سر باقی بماند. سپس سر خود را بشویید. سیاه دانه علاوه بر تقویت رشد مو باعث تغذیه ریشه مو می شود. به تدریج خواهید دید که موهای شما تقویت می شود. همچنین اگر از قبل ریزش مو داشته داید بسیار کاهش خواهد یافت.

عادات خوب برای تقویت رشد مو

مراقب سشوار باشید

سشوار کردن زیاد به موهای شما آسیب می زند. به تدریج ساقه و ریشه موها ضعیف می شوند. گرمای شدید و تند سشوار در طول زمان بیشترین آسیب را به مو خواهد زد. در صورت امکان اجازه دهید تا موهای شما به روش طبیعی خشک شوند. اگر سشوار می کنید نیز سعی کنید تا باد سشوار زیاد داغ نباشد. در این صورت ریشه موها می سوزد. همچنین تلاش کنید تا باد سشوار کمتر به ریشه موها بخورد. هرچند ساقه مو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. کم کردن زمان سشوار و دقت در استفاده از آن به تدریج باعث تقویت رشد مو می شود.

قیچی کردن نوک مو

قیچی کردن نوک موها از قدیم برای تقویت رشد مو انجام می شده است. هرچه موهای خود را بیشتر کوتاه کنید رشد بیشتری خواهند داشت. قیچی کردن موها باعث کم تر شدن وزن آنها نیز می شود. در نتیجه ریشه مو قدری استراحت می کند. همچنین این کار از موخره جلوگیری می نماید.

آرامش

سعی کنید در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید. یکی از هم ترین علت های ریزش مو استرس است. استرس عامل بیشتر بیماری ها و مشکلات جسمی انسان است. هرچه آرام تر باشید سلامت بیشتری خواهید داشت. آرامش بهترین دارو برای تقویت رشد مو نیز به شمار می رود.

شستشوی به اندازه

موهای خود را بیش از حد نشویید. شستن زیاد باعث می شود مواد مغذی ریشه مو و کف سر شسته شوند. در نتیجه پوست سر از این مواد مغذی فقیر می شود. اگر زیاد حمام می کنید لازم نیست از شامپو زیاد استفاده کنید. برخی افراد عادت دارند در هر حمام چندین بار موهای خود را با شامپو می شویند. این یک عادت بسیار اشتباه است. می توانید از شامپوهای روزانه استفاده کنید. این شامپوها مواد شیمیایی کمتری دارند. شستشوی به اندازه یک راهکار مهم برای تقویت رشد مو به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *