مراقبت از دهان و دندانها

کاهش درد دندان با گیاه میخک

کاهش درد دندان با میخک

دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که هر کسی می تواند تجربه کند. از هر دندان اعصاب متعددی به مغز ما متصل شده است. به همین خاطر دندان درد می توان امان را ببرد. مراقبت از دندان ها خیلی مهم است. اما گاها پیش می آید که به دلیل این که از ابتدا جنس دندانی خوبی نداشته ایم دندان درد را تجربه می کنیم. قطعا باید برای از بین بردن مشکل به دندان پزشک مراجعه کنیم. اما تا زمانی که بخواهیم به پزشک برویم راهکاری که به کمک آن بشود این درد را کمتر کرد بسیار به ما کمک می کند. در این مطلب می خواهبم روش عالی درمان درد دندان با میخک را معرفی کنیم. میخک یک گیاه طبیعی خودرو است که در طب سنتی از آن برای درمان خیلی از مشکلات استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که گیاه میخک می تواند برطرف کند کاهش دردهای شدید دندانی است.

درمان درد دندان با میخک

استفاده از پودر میخک

ساده ترین روش برای درمان درد دندان با میخک استفاده از پودر آن است. کافی است مقداری پودر میخک تهیه کنید. برای تهیه این پودر کافی است سری به عطاری ها بزنید. در بیشتر عطاری ها میخک و پودر آن یافت می شود. مقداری پودر میخک را بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید. مدتی صبر کنید. پودر میخک کم کم با بزاق دهان ترکیب می شود. این ترکیب باعث بی حسی موضعی و از بین بردن درد می شود. شاید جالب باشد بدانید که در زمان قدیم از این روش برای بی حس کردن دندان استفاده می شده است. زمانی که ماده های شیمیایی بی حسی وجود نداشته است برای کشیدن دندان ها از پودر گیاه میخک استفاده می کرده اند. با این گیاه بی حسی موضعی ایجاد می کردند. سپس دندانها را می کشیدند. شما نیز می توانید در خانه به سادگی از این روش برای بی حس کردن دندان و از بین بردن موقتی درد آن استفاده کنید.

درمان درد دندان با میخک

درمان درد دندان با میخک سالم (گل میخک)

گاهی دندان درد آن قدر شدید می شود که حتی تحمل مسیر خانه تا دندانپزشکی سخت می شود. کسانی که دردهای دندانی را تجربه کرده اند این جمله را به خوبی درک می کنند. در این زمان برای درمان درد دندان با میخک سالم متسول شوید. گل میخک را بر روی دندان بگذارید و قدری فشار دهید. فشار کمی ایجاد کنید. در غیر این صورت ممکن است دندان شما پس از این که بی حسی از بین می رود دردناک تر شود. گل میخک را بر روی دندانی بگذارید که درد می کند. پس از چند ثانیه بزاق دهان شما با گل میخک ترکیب شده و آن را نرم تر می کند. کم کم متوجه خواهید شد که مقدار درد کم می شود و یک بی حسی موضعی طبیعی به وجود می آید. تنها یک گل میخک برای بی حس کردن چند دندان و کاهش درد آنها کافی است. پس از این که درد یکی از دندانها از بین رفت گل میخک را بر روی دندان دیگری که درد می کند قرار دهید.

نکته مهم در مورد میخک

هرگز پودر میخک و یا عصاره آن را قورت ندهید. سعی کنید براق دهانتان را اگر زیاد شده است بیرون بریزید. قورت دادن میخک ممکن است برای برخی افراد عوارضی داشته باشد. عوارضی چون آلرژی و حساسیت گاها پس از استفاده کردن میخک به وجود می آید. توجه کنید که درمان درد دندان با میخک یک روش عالی است. اگر خودتان هم ایمنی را رعایت کنید و آن را تنها روی دندان بگذارید. اما آب دهان خود را قورت ندهید. نکته بعدی این است که میخک تنها می تواند درد را کنترل کند. اما مشکل را حل نمی کند. پس برای حل مشکل خود به یک دندانپزشک مراجعه کنید. در ضمن تا مدتی که به دندانپزشکی نرفته اید حتما موارد بهداشتی را رعایت کنید. ممکن است دندان درد به شما اجازه ندهد که مسواک بزنید. کسانی که درد شدید دارند و یا دندانشان حساس شده است ممکن است در مسواک زدن تیر کشیدن دندان را تجربه کنند. استفاده از خمیر دندانهایی که برای دندانهای حساس است به این افراد توصیه می شود. خمیر دندان سنسوداین بهترین گزینه برای این افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *