پوست، مو و زیبایی

ماده طبیعی کراتین چه تاثیری بر روی مو دارد

کراتین برای مو چه مزایایی دارد

شاید با شنیدن نام کراتین اول از همه صاف کردن مو که در آرایشگاه ها انجام می شود در ذهن شما بیاید. البته آن موضوع نیز بی ربط با موضوعی نیست که می خواهیم درباره اش صحبت کنیم. کراتین یک ماده طبیعی است. این ماده به صورت طبیعی در موها وجود دارد. در واقع موها خودشان آن را تولید می کنند. ماده مهم کراتین برای مو خواص زیادی دارد. ماده ای است که باعث شانه پذیری مو می شود. هم چنین از گره خوردن های زیاد مو جلوگیری می کند. اما مواردی وجود دارد که باعث شده است این روزها به آن بیشتر پرداخته شود. در این مطلب می خواهیم کمی به این موضوع بپردازیم. موضوع مهمی که شاید کمتر کسی از نظر علمی به آن پرداخته باشد.

اهمیت کراتین برای مو

شانه پذیری مو را راحت می کند

کراتین برای مو خاصیت ضد گره دارد

یکی از موارد مهمی که در نبود کراتین طبیعی در مو به وجود می آید این است که موها خیلی گره می خورند. اگر این ماده به اندازه در مو وجود داشته باشد مو بیش از حد گره نمی خورد. اگر موی شما به سرعت گره می خورد، البته در صورتی که تار موی ضخیمی هم داشته باشید ممکن است ناشی از کمبود این ماده باشد. حال برخی موارد مثل رنگ کردن مو باعث می شود که موها بیشتر گره بخورند. ماده ای که در اثر رنگ کردن در مو نابود می شود. بله رنگ های شیمیایی که به خاطر زیبایی انجام می شوند مضراتی هم دارند. یکی از موارد مهمش هم همین است که باعث می شوند موها کمی خشن شوند. خیلی از کسانی که حتی موی صافی دارند تجربه این را داشته اند که پس از رنگ کردن مویشان گره می خورد. و یا خشن می شود و در اثر شانه کردن می ریزد. پس کراتین برای مو مهم است و نبودش باعث می شود که مو خیلی زیاد گره بخورد. در نتیجه ممکن است در اثر شانه زدن تعداد زیادی از موها بریزد. 

کراتین برای مو خاصیت نرم کنندگی دارد

کراتین برای مو خاصیت نرمی دارد

ماده مهم و طبیعی کراتین برای مو خاصیت نرم کنندگی طبیعی دارد. نرمی و لطافتی طبیعی که هرگز با نرمی پس از استفاده از مواد شیمیایی نرم کننده قابل مقایسه نیست. بله این ماده باعث می شود که موی شما چون ابریشم نرم و سبک شود. نرمی که حس خیلی خوبی را ایجاد می کند. نرمی که مانع از گره های زیاد می شود. موها بدون در هم رفتگی خواهند بود و همین زیبایی مو را دو چندان می کند. کراتینه کردن زیبایی که در آرایشگاه ها انجام می شود نیز بر همین پایه و خاصیت نرمی بخشی ماده کراتین ایجاد شده است. موادی شیمیایی که بر پایه کراتین ساخته می شوند در آرایشگاه بر روی موها قرار می گیرد. و همین باعث می شود که موها تا مدت زیادی نرم و خیلی صاف باشند. حتی موهای فر که محال است به صورت طبیعی این قدر صاف باشند. هم چنین با علم به این خاصیت انواع شامپو کراتین برای نرمی بخشی به موهای آسیب دیده ساخته شده است. و باعث نرمی و لطافت و زیبایی مو می شود. اگر تجربه استفاده از محصولاتی که در آن ها از ترکیب کراتین استفاده می شود را داشته باشید نرمی را به صورت محسوس در موها حس کرده اید. به خصوص در مورد شامپوهایی که بر پایه ماده کراتین هستند این نرمی خیلی بیشتر حس می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید در این شامپوها هرگز از نرم کننده های شیمیایی استفاده نمی شود. نرمی به وجود آمده تنها به خاطر ماده کراتین می باشد.

باعث درخشش طبیعی می شود

کراتین برای مو خاصیت براق کنندگی دارد

شاید در برخی تبلیغات خارجی شامپوها دیده باشید که موها بسیار درخشان هستند. شاید این درخشش طبیعی برای خیلی ها رویایی باشد. و یا برخی گمان کنند که مگر می شود مو این چنین زیبا برق بزند. اما بهتر است بدانید که رسیدن به چنین مقصودی خیلی هم دور از ذهن نیست. و ماده کراتین برای مو می تواند چنین خاصیتی داشته باشد. این ماده اگر به اندازه در موها وجود داشته باشد موها برق می زنند و زیباتر می شوند. به همین خاطر است که موهای صاف یعنی مویی که به صورت طبیعی صاف و لخت است بیشتر برق می زند. چرا که ذاتا موهای صاف کراتین بیشتری دارند. در واقع موی این افراد و پوست سرشان به گونه ای است که کراتین بیشتری ترشح می شود. و یکی از تاثیراتش هم همین است که مو درخششی طبیعی و زیبایی دارد. اما موهای فر کمتر برق می زنند. چرا که ذاتا کراتین کمتری را تولید می کنند. موهای فر و مجعد تنها در صورتی براق می شوند که از مواد شیمیایی استفاده کنند. و یا محصولات مراقبتی استفاده کنند که در آن ها کراتین وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *