اخبار و مقالات کرونا

افزایش ابتلای بچه ها به کرونای جدید

ابتلای بچه ها به کرونای جدید

متاسفانه اخبار جدید نشان می دهد که میزان ابتلای بچه ها به کرونای جدید در حال افزایش است. این در حالی است که به دلیل طولانی شدن مدت شیوع کرونا خیلی ها از در خانه ماندن خسته شده اند. بزرگترها با بچه های خود مدام به مراکز خرید و گردش می روند. همین همین باعث می شود که بچه های عزیز و معصوم در خطر باشند. آن هم در زمانی که کرونا جهش های زیادی پیدا کرده و حالا اگر هم باعث ابتلا شود رهایی از آن و درمان آن سخت تر شده است.

اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد که باعث شده میزان ابتلای بچه ها به کرونای جدید بیشتر هم بشود. آن هم این است که کرونا از طریق تماس بیشتر باعث ابتلا شده است. یعنی تحقیقات نشان می دهد که انگار کرونای جدید ویروسی تماسی هم هست. از طرفی عادی شدن شرایط باعث شده خیلی ها گاها پس از تماس با سطوح آلوده دستان خود را ضدعفونی نکنند. برخورد دست آلوده با بچه ها (به خصوص بچه های کوچک که نیاز به در آغوش گرفتن دارند) باعث ابتلای خیلی از این عزیزان به کرونا بوده است.

توصیه می شود که بچه ها را تا جای ممکن بیرون نبرید. خانواده هایی که بچه دارند بهتر است بچه ها را در خانه یا خودرو نزد یکی از والدین نگهدارند و فرد دیگری را برای خرید یا انجام کار بفرستند. بچه های بالای دو سال هم باید از ماسک کودک استاندارد که ترجیحا سه لایه یا بیشتر داشته باشد استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *