اخبار و مقالات کرونا

مقایسه ماسک های عمومی و کاربرد آنها

ماسک های عمومی

در این مطلب قصد داریم تا کمی در مورد برخی ماسک های عمومی و کاربرد آنها صحبت کنیم. شاید این روزها اسم ماسک های مختلف را شنیده باشید. طبیعی است که ممکن است گاهی نیز مردد شده باشید که کدامیک را بخرید. هر کدام از این ماسک ها ساختار متفاوتی دارند. کاربرد هر کدام از آنها با دیگری فرق دارد و باید در موارد خاصی استفاده شود. 

معروف ترین ماسک های عمومی

این ماسک ها را بسیاری از ما دیده ایم. ماسک های فیلتردار به راحتی در داروخانه ها و بسیاری از فروشگاه های تجهیزات پزشکی یافت می شوند. جنس این ماسک ها ارچه است و چند لایه هستند. فیلتر پلاستیکی ساده ای روی ماسک های فیلتردار وجود دارد. کار این فیلتر این است که از ورود ذرات آلاینده ها جلوگیری کند. کاربرد این ماسک ها کاهش تنفس هوای آلوده است. در بسیاری از کشورها مردم در روزهایی که هوا آلوده است از این ماسک ها استفاده می کنند. قابل توجه است که این نوع ماسک ها از ورود ویروس جلوگیری نمی کنند. به همین دلیل مناسب شرایط کرونا و محیط های آلوده میکروبی و ویروسی نیستند.

شاید از اسم این ماسک ها گمان کنید بسیار پیچیده هستند. اما این طور نیست. ماسک های جراحی بسیار ساده هستند. همان طور که از نام این ماسک ها مشخص است مناسب محیط های بیمارستانی هستند. جراحان و پزشکان از این ماسک ها در محیط های آلوده استفاده می کنند. ماسک های جراحی حرفه ای از سه لایه مختلف ساخته شده اند. دو لایه این ماسک ها اسپان باند و یک لایه ملت بلون است. ملت بلون لایه میانی این ماسک می باشد. ویروس توانایی عبور از بافت این ماسک ها را ندارد. به همین دلیل برای شرایط کرونایی و محیط های آلوده ویروسی مناسب هستند.

ماسک های عمومی

این ماسک ها نیز مانند ماسک های جراحی برای محیط های بیمارستانی ساخته شده اند. یعنی برای محیط های ویروسی هستند. لایه های ماسک های پرستاری درست مانند ماسک جراحی است. یعنی دقیقا از همان سه لایه ساخته شده اند. حتی ترتیب قرار گرفتن این لایه ها نیز مانند ماسک جراحی می باشد. تنها تفاوتی که این ماسک ها با نوع جراحی دارند نوع اتصال ماسک روی صورت است. ماسک های پرستاری به وسیله دو کش به پشت گوش وصل شده و روی صورت ثابت می شوند. اما ماسک های جراحی معمولا دارای دو بند در هر طرف ماسک هستند. این بندها که به پشت سر وصل می شود ماسک را روی صورت ثابت می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *